تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

ایران به عضویت کمیته جوانان فدراسیون جهانی دارت درآمد/ ایران، میزبان اولین دوره مسابقات کشور‌های اسلامی

با تصمیم فدراسیون جهانی دارت، ایران به عضویت کمیته جوانان این فدراسیون بین المللی درآمد ضمن اینکه کشورمان به عنوان میزبان اولین دوره مسابقات کشور‌های اسلامی برگزیده شد.

ایران به عضویت کمیته جوانان فدراسیون جهانی دارت درآمد/ ایران، میزبان اولین دوره مسابقات کشور‌های اسلامی

رویداد۲۴ در خلال مسابقات جهانی دارت که در شهر کلوژ رومانی برگزار شد، کامبیز ایوب زاده، رئیس انجمن دارت ایران به همراه پریسا بابامحمدی، علاوه بر حضور در جلسه اتحادیه فدراسیون جهانی دارت، نشست جداگانه‌ای با رئیس فدراسیون جهانی، نایب رئیس فدراسیون جهانی و همچنین جلسه با روسای کشور‌های اسلامی برگزار کرد.

در جلسه کشور‌های عضو فدراسیون جهانی دارت برای اولین بار کمیته جوانان فدراسیون جهانی تشکیل و اعضای آن با رای‌گیری انتخاب شدند و ایران هم به عنوان یکی از پنج عضو این کمیته برگزیده شد.

همچنین به پیشنهاد انجمن دارت ایران اولین جلسه فدراسیون‌های کشور‌های اسلامی با حضور روسای دارت ایران، ترکیه، مصر و پاکستان تشکیل شد و تفاهم نامه‌ای در راستای پیشرفت و توسعه دارت در کشور‌های مذکور و لزوم تعامل و مراوده بیشتر بین کشور‌های اسلامی به امضا رسید. همچنین با توافق حاضرین و حمایت فدراسیون جهانی مقرر شد که اولین دوره مسابقات دارت کشور‌های اسلامی اوایل سال ۹۹ در ایران برگزار شود.

اما رئیس انجمن دارت ایران نشست جداگانه‌ای با بیل هاتر، رئیس کانادایی فدراسیون جهانی دارت برگزار کرد. او ضمن توضیحاتی از عملکرد و فعالیت‌های مستمر دارت در کشورمان از ورود دارت به دانشگاه‌ها و فعالیت علمی این رشته در سطح ایران و برگزاری هدفمند مسابقات کشوری، لیگ‌های آقایان و بانوان و رنکینگ‌های جوانان و بزرگسالان، اردو‌های تیم‌های ملی، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی گزارش مبسوطی را ارائه کرد که مورد توجه رئیس فدراسیون جهانی قرار گرفت. همچنین کتاب دارت اثر خانم لیندا دافی که توسط کمیته آموزش و پژوهش انجمن دارت ایران و با همت دکتر شهابی رئیس این کمیته ترجمه شده با امضای کاروان تیم ملی جوانان به ایشان اهدا شد.

در این دیدار همچنین تقاضای ورود مدرسان بین‌المللی و مجرب دارت جهان و برگزاری دور‌های آموزشی بین‌المللی در ایران مطرح شد که با حمایت رئیس فدراسیون جهانی همراه و مقرر شد که این مهم بزودی در کشورمان انجام پذیرد.

نشست با نایب رئیس فدراسیون جهانی و برگزاری جلسه مشترک با روسای دارت قاره آسیا از دیگر برنامه‌های مسئولان انجمن دارت ایران در حوزه بین الملل در رومانی بود.

گفتنی است تیم ملی جوانان دارت کشورمان در رقابت‌های جهانی رومانی توسط مهرداد سیفی به مدال نقره و همچنین توسط تیم دوبل دختران متشکل از فاطمه کریمی و فاطمه صفی به نشان برنز جهان دست یافت.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان