تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸

سیستم هوشمند کنترل از راه دور سلاح پایانی برای خشونت خواهد بود؟

این روز‌ها در جهانی زندگی می‌کنیم که هر روز یک خبر جدید از تیراندازی می‌شنویم، اما به نظر می‌رسد می‌توان با کمک برخی روش‌های هوشمند تا حدودی از شدت تیراندازی‌ها کاست.

سیستم هوشمند کنترل از راه دور سلاح پایانی برای خشونت خواهد بود؟

رویداد۲۴ این روز‌ها در جهانی زندگی می‌کنیم که هر روز یک خبر جدید از تیراندازی می‌شنویم، اما به نظر می‌رسد می‌توان با کمک برخی روش‌های هوشمند تا حدودی از شدت تیراندازی‌ها کاست.

یک شرکت کالیفرنیایی نوعی سیستم پیشرفته را طراحی کرده که کاربر می‌تواند کنترل کاملی روی نحوه استفاده از سلاح داشته باشد. این سیستم نوعی برنامه کنترل کننده بی سیم است که به صاحبان اسلحه امکان می‌دهد از استفاده از سلاح خود مطلع شوند و آن را از راه دور غیرفعال کنند.

البته این فناوری هنوز قابل اجرا روی انواع اسلحه نیست. این سلاح در شرایطی معرفی شده که قانونگذاران در سراسر ایالات متحده در حال بررسی قوانین بحث برانگیز مرتبط با استفاده از اسلحه هوشمند هستند. این قوانین قصد دارند بررسی کنند که آیا دستگاه‌های هنوشمند می‌توانند جایگزین تصمیم گیری‌های انسانی شوند یا خیر.

اما به سیستم هوشمند مذکور باز می‌گردیم. در بسیاری از تیراندازی‌های اخیر، سلاح‌های استفاده شده، متعلق به ضارب نبوده و حتی سرقتی بوده اند. سیستم جدید نیز روی همین موضوع متمرکز است. برای مثال در صورت جابجایی اسلحه، سیستم جدید زنگ خطری را روی تلفن همراه ایجاد می‌کند و مالک می‌تواند برای فعال کردن ایمنی و غیرفعال کردن سلاح با یک دکمه ساده اقدام کند. اسلحه‌های جدید و هوشمند با میکروچیپ روی بدنه وارد بازار می‌شوند. البته استفاده از این تکنولوژی در حدود ۵۰ دلار به هزینه اسلحه اضافه می‌کند و حدود ۱۲ دلار در سال برای این سرویس نیز هزینه نیاز است.

سیستم یاردارم یکی از چندین فناوری پیشرفته است که اخیراً معرفی شده است. برای مثال سیستم آی گان تنها در صورت شناسایی انگشتر مخصوص روی انگشت، تیراندازی می‌کند. سیستم اینتلیگان از یک سیستم قفل اثر انگشت استفاده می‌کند و تریگر اسمارت از سیستم شناسایی فرکانس رادیویی استفاده می‌کند.

اگرچه هنوز درباره سلاح‌های هوشمند تردید‌هایی وجود دارد، اما قانونگذاران در کالیفرنیا و ماساچوست پیشنهاد‌هایی را در نظر گرفتند که سازندگان اسلحه را ملزم به اضافه کردن وسایل ایمنی با فناوری پیشرفته کنند که فقط به صاحبان آن‌ها اجازه می‌دهد آن‌ها را استفاده کنند. نیوجرسی قانونی مشابهی را به تصویب رسانده است.

منبع: انتخاب
نظرات شما
پیشخوان