تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۸
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

نصب دو سکوی گازی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در هفته آینده

قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی از عملیات انتقال هم‌زمان دو سکوی گازی اصلی و اقماری این طرح به موقعیت میدان پارس جنوبی در هفته آینده خبر داد.

نصب دو سکوی گازی فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی در هفته آینده

رویداد۲۴ علی‌اصغر صادقی قائم‌مقام طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با اشاره به عملیات بارگیری سکوی اقماری ۲۴ B در پایان هفته گذشته گفت: قرار است این سکو به همراه سکوی اصلی فاز ۲۳ در عملیاتی مشترک، یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر را به مقصد میدان گازی پارس جنوبی ترک کنند.

صادقی با بیان اینکه سکوی فاز ۲۳ پارس جنوبی ماه گذشته روی شناور حمل‌کننده بارگیری شده بود، اظهار کرد: مطابق برنامه تعیین‌شده، این سکو هم‌زمان با سکوی اقماری ۲۴ B پس از انتقال به موقعیت مخزن پارس جنوبی در خلیج فارس نصب می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بهره‌برداری هر کدام از این دو سکو با ظرفیت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز، فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به ظرفیت تولید اسمی و نهایی روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز از بخش فراساحل می‌رسد.

وی افزود: این دو سکو مربوط به مرحله دوم بخش فراساحل طرح توسعه فاز‌های ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی بوده و تولیدات گازی آن‌ها پس از عملیات راه‌اندازی و بهره‌برداری، در مجموع شامل ۲۸ میلیون متر مکعب گاز ترش (برابر با یک میلیارد فوت مکعب)، معادل نیمی از ظرفیت تولید اسمی هدف‌گذاری‌شده در این طرح است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرحله نخست بخش فراساحل فاز‌های ٢٤-٢٢ پارس‌جنوبی شامل دو سکوی ۲۲ و ۲۴ A با ظرفیت تولید روزانه ۲۸ میلیون مترمکعب گاز ترش و پالایشگاه خشکی این طرح سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خلیج فارس
نظرات شما
پیشخوان