تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۲۳ مهر ۱۳۹۸

شعار‌های نژادپرستانه و سلام نظامی در بازی‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰

دیدار ترکیه با فرانسه و انگلیس با بلغارستان با حاشیه‌هایی همراه شدند که ممکن است یوفا را به تحقیق وادار کنند.
شعار‌های نژادپرستانه و سلام نظامی در بازی‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰
رویداد۲۴ دوشنبه شب دیدار‌های انتخابی یورو ۲۰۲۰ پیگیری شد که علاوه بر صعود اوکراین و رکورد ۷۰۰ گل کریستیانو رونالدو این بازی‌ها دو حاشیه مهم داشت. ترکیه برابر فرانسه قرار گرفت و به تساوی یک بر یک دست یافت تا صدرنشین گروهش باقی بماند. بازیکنان این تیم دوباره جنجال‌ساز شدند و با سلام نظامی خوشحالی خود را نشان دادند. آن‌ها با این کار به حمایت از اردوغان در حمله به کرد‌های ساکن در سوریه پرداختند.

پیش از این ترک‌ها در دیدار برابر آلبانی خوشحالی پس از گل خود را با سلام نظامی نشان داده بودند. این موضوع باعث شد یوفا در این رابطه تحقیق کند.

یوفا دوست ندارد فوتبال و سیاست یکی شوند. به همین خاطر از این موضوع به سادگی نخواهد گذشت.

دیدار دیشب انگلیس و بلغارستان نیز با حاشیه همراه بود. بریتانیایی‌ها با شش گل در خانه حریف جشنواره گل به راه انداختند. زمانی که بازی ۲ بر صفر بود شعار‌های نژادپرستانه در ورزشگاه ملی واسیل لوسکی به گوش رسید و داور در دقیقه ۲۷ تصمیم گرفت بازی را متوقف کند. هولیگان‌های بلغاری علیه بازیکنانی همچون رحیم استرلینگ، مارکوس رشفورد و تایرون مینگز شعار می‌دادند.

از هواداران خواسته شد که به شعار‌های خود پایان دهند و سه دقیقه بعد دوباره بازی از سر گرفته شد. این اتفاق پس از به ثمر رسیدن گل سوم نیز تکرار شد. باز هم بازی برای دقایقی متوقف شد. در نهایت این گروه از هولیگان‌ها از ورزشگاه اخراج شدند.

فدراسیون فوتبال انگلیس این رفتار‌های نژادپرستانه را محکوم کرد و از یوفا خواست که در این زمینه تحقیق کند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انگلستان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان