تاریخ انتشار: ۰۹:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸
استاد دانشگاه کلورادو آمریکا:

ترامپ فرد مناسبی برای مذاکره نیست/ نگرانم فشار‌های آمریکا طرفداران مذاکره در ایران را تضعیف کند

استاد علوم سیاسی دانشگاه کلورادو گفت: من نگران این هستم که فشار‌های ترامپ طرفداران مذاکره در ایران را تضعیف کند و طرفداران جنگ و تندرو‌ها را در آمریکا تقویت کند.
ترامپ، فرد مناسبی برای مذاکره نیست/ نگرانم، فشار‌های آمریکا، طرفداران مذاکره در ایران را تضعیف کند
رویداد۲۴ اسوِن اِستینمو، استاد علوم سیاسی دانشگاه کلورادو است. وی مدت‌های طولانی را به بحث و بررسی در حوزه سیاست پرداخته‌است. حاصل تلاش‌ها و بررسی‌های وی در قالب چندین کتاب و مقاله منتشر شده‌است. از آثار وی می‌توان به «تکامل کشور‌های مدرن: سوئد، ژاپن و ایالات متحده (۲۰۱۰)»، «دوری آمریکا و اروپا»، «مالیات و دموکراسی؛ رویکرد‌های سوئدی، انگلیس و آمریکا برای تامین مالی دولت مدرن» اشاره کرد.

وی نظرات خود را در خصوص تنش‌های میان ایران و آمریکا بیان کرد:

مشاوران ترامپ هم از پیش‌بینی رفتار و تصمیم‌های ترامپ عاجز شدند

سیاست ترامپ فاقد اصول خاصی است


اسوِن اِستینمو در ابتدا گفت: هیچ‌کس دونالد ترامپ را نمی‌فهمد. حتی مشاوران خودش هم برای پیش‌بینی رفتار و تصمیم‌های ترامپ عاجز شدند. آینده روابط ایران و آمریکا تا زمانی که ترامپ در کاخ سفید است، غیرممکن است چراکه همه چیز به ترامپ بستگی دارد و ترامپ هم فردی است که در سیاست خود تابع اصول خاصی نیست؛ بنابراین هر روز ممکن است مواضع خود را تغییر دهد.

کاهش تعهدات ایران واکنش به تحریم‌هاست

نگرانم که فشار‌های ترامپ، طرفداران مذاکره در ایران را تضعیف کند
وی در ادامه در مورد گام‌های کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران و تاثیر تحریم‌ها بر ایران گفت: برداشت من این است که تاکتیک‌های فشار که توسط دولت ترامپ اجرا می‌شود باعث واکنش متقابل در ایران می‌شود. من نگران این هستم که این فشار‌های ترامپ طرفداران مذاکره در ایران را تضعیف کند و طرفداران جنگ و تندرو‌ها را نیز در آمریکا تقویت کند و این اتفاق خطرناک است. فشار‌های فعلی می‌تواند تنش‌ها را بیشتر کند و نتیجه‌ای جز این ندارد.

مشخص نیست تلاش‌های میانجی‌ها موفق باشد
به تلاشی که اروپا می‌کند هم خوش‌بین نیستم

استاد علوم سیاسی دانشگاه کلورادو در مورد تلاش‌های میانجی‌ها و به خصوص اروپا برای میانجیگری میان ایران و آمریکا گفت: من به طور جدی به موفقیت تلاش‌ها شک دارم. ترامپ به توصیه‌های کسی گوش نمی‌دهد. حتی مشاوران خودش را نادیده می‌گیرد. ترامپ مخالف انتقاد است و کسانی که از رویه او انتقاد کنند را نادیده می‌گیرد. ترامپ فقط خود را قبول دارد. من به تلاشی که اروپا می‌کند هم خوش‌بین نیستم.

ترامپ فرد مناسبی برای مذاکره نیست

وی هم چنین در مورد مذاکره میان ایران و آمریکا گفت: ترامپ فرد مناسبی برای مذاکره نیست.

اشتباه‌های محاسباتی به راحتی منجر به جنگ می‌شود
تلاش ترامپ برای عصبانی کردن ایران است

این استاد دانشگاه در مورد احتمال درگیری نظامی میان ایران و آمریکا گفت: همه چیز ممکن است اشتباه‌های محاسباتی به راحتی می‌تواند منجر به جنگ شود. ترامپ می‌گوید خواهان جنگ نیست، اما کار‌هایی که می‌کند تلاشی است برای عصبانی کردن ایران، بنابراین به نظر نمی‌رسد که ترامپ خواهان جنگ نباشد؛ چرا که حداقل اقدامات و تصمیماتش در راستای جنگ است.

ترامپ عاشق تعریف و تمجید است
مذاکره با ترامپ را توصیه نمی‌کنم

وی در ادامه در مورد موفقیت در مذاکره با ترامپ گفت: ایران می‌تواند موفق شود اگر از ترامپ تعریف و تمجید کند چراکه ترامپ عاشق تعریف و تمجید است و به راحتی با کمی تعریف و چاپلوسی هر آنچه را که بخواهید به شما خواهد داد. کافی است بگویید تو باهوش‌ترین مرد در جهانی، اما ایران هرگز این کار را نمی‌کند. با این وجود من مذاکره را توصیه نمی‌کنم چراکه برای هیچ کس ممکن نیست بفهمد ترامپ دقیقا چه کاری می‌خواهد انجام دهد.

اسوِن اِستینمو در مورد این که تاکنون بهترین تصمیم برای ترامپ اخراج جان بولتون بود، گفت: بولتون بسیار تندرو بود و در صورت ابقا در پست خود آمریکا را به جنگ قطعی سوق می‌داد بهترین کار این بود که او نباشد.

بدون مدرک ایران را متهم کردن دشوار است

وی در مورد حمله به آرامکو هم گفت: ایران مدت‌ها است که از یمن حمایت می‌کند. به نظر می‌رسد کاملاً واضح است که مبارزان یمن نمی‌توانستند این کار را به تنهایی برنامه‌ریزی کنند. با این وجود بسیار دشوار است که بدون مدرکی ایران را متهم به حمله کرد.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دونالد ترامپ
نظرات شما
پیشخوان