تاریخ انتشار: ۱۷:۵۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸
چیریچ:

به‌خاطر تیپ و قیافه، بازیکنی را انتخاب نمی‌کنم/ تحریم‌ها مانع اجرای برنامه‌هایم شد

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران گفت: بخاطر قیافه خوب یا مدل موی خوب کسی را انتخاب نمی‌کنم، شرایط بیرون و درون آب ورزشکاران را بررسی و در نهایت بهترین‌ها را انتخاب می‌کنم.

به‌خاطر تیپ و قیافه، بازیکنی را انتخاب نمی‌کنم/ تحریم‌ها مانع اجرای برنامه‌هایم شد

رویداد۲۴ کادر فنی تیم ملی واترپلو ایران بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم را اعلام کرد. بازیکنان تیم ملی واترپلو بزرگسالان برای حضور در دور جدید تمرینات در آستانه اعزام به اردو تدارکاتی کشور سنگاپور در استخر ۹ دی اردو می‌زنند. اردو تدارکاتی سنگاپور از تاریخ ۳۰ مهر تا ۱۱ آبان ۱۳۹۸ به میزبانی این کشور برگزار می‌شود.

به پیشنهاد الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو ایران ۱۰ نفر از بازیکنان رده سنی جوانان (زیر ۱۷ سال) به منظور کسب تجربه و آمادگی هرچه بیشتر، همزمان با اردو تیم ملی بزرگسال در استخر ۹ دی برنامه‌های آمادگی و تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

بخاطر تیپ و قیافه یا مدل موی جذاب، بازیکنی را انتخاب نمی‌کنم

نشست خبری الکساندر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. وی در مورد نفرات ملاک‌هایی برای انتخاب بازیکنان اظهار داشت: لیستی از توانمندی بازیکنان داریم که فقط مربوط به توانایی فیزیکی نیست. بخاطر قیافه خوب یا مدل موی خوب کسی را انتخاب نمی‌کنم. شرایط بیرون و درون آب ورزشکاران را بررسی و در نهایت بهترین‌ها را انتخاب می‌کنم. همچنین مربی هم ایده‌ای دارد در مورد مسابقات پیش‌رو و تاکتیک کادر فنی هم برای انتخاب نفرات تاثیرگذار است.

نمی‌توان برای مشکلات گریه کرد

وی با اشاره به فشار‌های اقتصادی و کمبود بازی‌های تدارکاتی برای ایران، گفت: با مربیان سایر رشته‌ها هم در ارتباط هستم. نمی‌توان گریه کرد برای این شرایط و باید به کار ادامه داد. اردوی سنگاپور و مسابقات کره جنوبی را در پیش داریم که کشور‌های میزبان هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند. مشکلات اقتصادی وجود داد، اما باید با همین شرایط کار کرد و نتیجه گرفت.

سه سال برای مدال بازی‌های آسیایی تمرین کردیم

چیریچ عنوان کرد: کار سختی داریم، چون ۵ بازیکن جدید باید اضافه شوند و تاکتیک‌ها را به آن‌ها آموزش دهیم و منتظر کسب نتیجه باشیم. برای بازی‌های آسیایی ۳ سال مدام تمرین کردیم و به مدت رسیدیم. اگر یک نفر یک دندان خود را از دست بدهد چهره‌اش خراب خواهد شد؛ حالا تصور کنید بیش از ۵ دندان نداشته باشد.

چهار ماه زمان کوتاهی برای برگزاری لیگ واترپلو است

سرمربی تیم ملی واترپلو در مورد شرایط لیگ برتر ایران تصریح کرد: هر چه تعداد تیم و بازیکنان بیشتر باشد نتایج مثبتی برای واترپلوی ایران دارد. برای زمان بندی مسابقات هم مثل تمام دنیا بازیکنان هنگام نیاز در خدمت تیم ملی خواهند بود. فکر می‌کنم ۴ ماه زمان کوتاهی برای برگزاری لیگ باشد، اما کمیته فنی باید جواب بدهد و البته شرایط باشگاه‌ها را هم باید در نظر گرفت.

پنج بازیکن‌مان تغییر کرده‌اند

چیریچ در خصوص امکان بازگشت خط خورده‌ها به تیم ملی اظهار داشت: از ابتدا که به ایران آمدم برنامه ۴ ساله برای المپیک داشتم، اما بازهم ۵ بازیکن را ندارم و نمی‌توانم از حضور آن‌ها استفاده کنم. هر مربی تلاش می‌کند از تمام پتانسیلی که دارد استفاده خواهد کرد. ۵ بازیکن نسبت به بازی‌های آسیایی تغییر می‌کنند و برای انتخاب جایگزین‌ها باید شرایط را بررسی کنیم.

تحریم‌ها مانع اجرای برنامه‌هایم شد

وی در مورد شرایط حریفان ایران در انتخابی المپیک، عنوان کرد: از ابتدا به حضور در المپیک فکر کردم. نگاه خاصی به جوانان دارم، اما اینکه جوانان تا چه حدی می‌توانند در این مسابقات بزرگ به ما کمک کنند موضوعی است که باید منتظر ماند و دید، اما من همیشه به این موضوع نکاه ویژه‌ای داشتم. چین و قزاقستان حریفان ما هستند. بعد از بازی‌های آسیایی برنامه‌ای به فدراسیون دادم که همان زمان تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شد و آن برنامه اجرایی نشد.

کادر فنی چین ماهیانه ٢٣ هزار یورو دستمزد می‌گیرد؛ ما کمبود بازی تدارکاتی داریم

چیریچ افزود: این در حالی است که ۲۳ هزار یورو دستمزد کادر فنی تیم ملی چین است. این مبلغ حقوق ماهیانه ۳ نفر از اعضای کادر فنی چین است. آن‌ها در لیگ یونان، اسپانیا و مجارستان هم حضور پیدا کردند، اما ما از سال گذشته تا الان یک مسابقه هم نداشتیم. نیامده‌ام که برای شرایط گریه کنم. ژاپن میلیون‌ها دلار امکانات دارد و میزبان المپیک است. سطح این تیم از آسیا هم فراتر رفته است. قزاقستان از امسال ۲ بازیکن صربستانی به ترکیب خود اضافه کرده است و حالا آن‌ها در لیگ روسیه هم بازی می‌کنند که یکی از بهترین لیگ‌های جهان است.

اروپایی‌ها از دیدن بازیکنان ایرانی سورپرایز شدند

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران در خصوص لژیونر‌های ایرانی اظهار داشت: ما فقط شایان قاسمی را داریم که در فرانسه بازی می‌کند. برخی از بازیکنان ایرانی چند پیشنهاد هم برای فصل آینده دارند. همه اروپایی‌ها از سطح بازیکنان ایرانی سورپرایز شدند و به همین دلیل دوباره به آن‌ها پیشنهاد داده آمد. سال گذشته ٣-۴ لژیونر داشتیم، اما امسال فعلا تنها یک بازیکن در لیگ‌های خارجی داریم.

به فدراسیون پیشنهاد جذب مربی خارجی دادم

چیریچ با اشاره به بازیکنان رده جوانان، خاطرنشان کرد: به فدراسیون پیشنهاد مربی خارجی برای تیم ملی نوجوانان را دادم که به دلیل تحریم‌ها اجرایی نشد. در مسابقات هند جوانان ایران با هدایت مجید غلامی نتایج خوبی کسب کرد که باعث دلگرمی بود. بازیکنان معمولا در رده جوانان پیش می‌روند و ناگهان در رده بزرگسالان می‌خواهند تمرینات سنگینی انجام دهند که ممکن نیست؛ به همین دلیل پیشنهاد دادم برای رده‌های سنی ١٠ تا ١۶ سال از یک مربی خارجی خوب استفاده شود که محقق نشد.

یک چیریچ بیشتر در ایران نیست

وی ادامه داد: اردوی جدید تیم ملی با حضور ١٠ بازیکن زیر ١٨ سال آغاز شده است. به هرحال این موضوعات هم کافی نیست. یک چیریچ بیشتر نیست و من نمی‌توانم به تنهایی به تمام شهر‌ها بروم، اما با این حال تمام تلاشم را به کار می‌گیرم تا بهترین اتفاقات رخ دهد.

در صربستان توجه خاصی به رشته‌های مدال آور می‌شود

سرمربی تیم ملی واترپلوی ایران در مورد نقش وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک برای کمک به تیم ملی ایران، گفت: اطلاعات خاصی از سیستم ورزش ایران ندارم، اما در صربستان رشته‌های مدال آور و غیر مدال آور را تفکیک می‌کنند. از تیمی که مدال می‌آورد در صربستان حمایت می‌شوند تا بازهم موفق باشید. در ایران همیشه نیاز به کمک‌های بیشتر وجود دارد. باید بجنگیم و نتیجه بگیریم و نباید برای سختی‌ها گریه کنیم.

می‌جنگیم و منتظر کسب نتیجه هستیم

چیریچ در پاسخ به این سوال که آیا شانس ایران برای رسیدن به المپیک کم است یا خیر، تصریح کرد: باید دید چه می‌شود؛ ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و منتظر کسب نتیجه هستیم.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان