تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

اخبار تکنولوژی/ دوربین میکرو چهارسوم PEN E-PL۱۰ المپوس معرفی شد

بر اساس آخرین اخبار تکنولوژی، PEN E-PL۱۰ دوربین جدید المپوس از نمایشگر سه اینچ و حسگر ۱۶/۱ مگاپیکسلی Live MOS استفاده می‌کند، به‌زودی در چین و ژاپن عرضه می‌شود.
اخبار تکنولوژی/ دوربین میکرو چهارسوم PEN E-PL۱۰ المپوس معرفی شد
رویداد۲۴ المپوس افزون‌بر معرفی و عرضه‌ی دوربین جدید E-M۵ Mark III به بازار، به‌تازگی دوربینی دیگر با نام PEN E-PL۱۰ را معرفی کرده است. PEN E-PL۱۰ دوربین میکرو چهارسوم جدید المپوس به‌شمار می‌آید و قرار است در بازار‌های ژاپن و چین به‌دست مصرف‌کنندگان برسد. گرچه E-M۵ Mark III هنگام معرفی تمام توجهات را به‌خود جلب کرد، درهرصورت PEN E-PL۱۰ نیز دوربین خاصی به‌شمار می‌آید و ویژگی‌های جالب مختص به خودش را دارد.

دوربین‌های خانواده‌ی PEN E-PL المپوس چند سالی است در بین بلاگر‌های حوزه‌ی مُد، غذا، سبک زندگی و سفر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؛ زیرا ابعادشان جمع‌و‌جور و حملشان راحت است و درزمینه‌ی ثبت تصاویر و ضبط ویدئو‌های باکیفیت بسیار قدرتمند هستند.

Olympus PEN E-PL۱۰ ازلحاظ ظاهر بخش‌های جلویی و پشتی به‌حدی به دوربین PEN E-PL۹ شباهت دارد که نمی‌توان به‌سادگی این دو دوربین را از یکدیگر تشخیص داد. دوربین جدید E-PL۱۰ همچون نسل پیشین از نمایشگر لمسی سه اینچ ۱،۰۴۰ هزار نقطه‌ای بهره می‌ببرد. این نمایشگر در دوربین PEN E-PL۹ به‌سمت بالا می‌چرخید؛ اما در دوربین جدید PEN E-PL۱۰ به‌سمت پایین می‌چرخد تا از این طریق ضبط ویدئو و ثبت تصاویر سلفی راحت‌تر باشد.

اخبار تکنولوژی/ دوربین میکرو چهارسوم PEN E-PL۱۰ المپوس معرفی شد

دوربین جدید المپوس ازلحاظ مشخصات سخت‌افزاری نیز تفاوت‌های چندانی با مدل پیشین خود ندارد و شباهت‌های زیادی بین این دو دیده می‌شود. طبق ادعای وب‌سایت DPReview، المپوس PEN E-PL۱۰ از همان حسگر ۱۶/۱ مگاپیکسلی Live MOS و پردازنده‌ی تصویر TruePic VIII نسل قبل استفاده می‌کند. افزون‌بر‌این، دوربین جدید المپوس از لرزش‌گیر تصویر سه‌محوره با گواهی CIPA برخوردار است. طبق استاندارد CIPA، این سیستم لرزش‌گیر می‌تواند تا ۳/۵ استاپ از لرزش‌های واردشده به دوربین بکاهد.

ناگفته نماند دوربین جدید المپوس از فناوری فوکوس خودکار با توانایی تشخیص کنتراست (CDAF) پشتیبانی می‌کند و همچون دوربین PEN E-PL۹، نرخ عکاسی پیاپی (Burst) معادل ۸/۶ فریم‌بر‌ثانیه دارد و می‌تواند ویدئو‌های ۴K را با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه ضبط کند.

المپوس PEN E-PL۱۰ دوربینی جمع‌و‌جور با حسگری باکیفیت است و در سه رنگ عرضه می‌شود

المپوس در دوربین جدید، تنظیماتی تازه به‌نام Fine Tune اضافه کرده است تا از این طریق میزان اثر‌های جلوه‌های مربوط به فیلتر Art را روی تصاویر تنظیم کند. به‌عقیده‌ی برخی کارشناسان، درواقع تفاوت اصلی بین PEN E-PL۱۰ و PEN E-PL۹ به همین قابلیت Fine Tune مربوط می‌شود. جلوه‌های فیلتر Art که شباهت زیادی به فیلتر‌های اینستاگرام دارند، در دوربین پیشین نیز وجود داشتند و به‌طور کلی یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های دوربین‌های المپوس به‌شمار می‌آیند. با‌این‌حال، از‌آنجاکه امکان تنظیم آن‌ها به‌صورت دستی وجود نداشت، همواره کاربران از المپوس گلایه می‌کردند. ظاهرا این شرکت در دوربین جدیدش به انتقاد‌ها گوش فراداده است.

قابلیت Fine Tune یکی از قابلیت‌های جالب و مهم دوربین PEN E-PL۱۰ به‌شمار می‌آید؛ اما نکته‌ی ناامیدکننده این است که کاربران همچنان باید با همان ۱۶ فیلتر پیشین دست‌و‌پنجه نرم کنند و فیلتر جدیدی اضافه نشده است. بااین‌همه، دوربین جدید PEN E-PL۱۰ همچنان محصولی به‌شمار می‌آید که استفاده از آن کار راحتی است تا عکاسان غیرحرفه‌ای نیز بتوانند از آن بهره ببرند و تصاویر جذابی ثبت کنند. یکی از حالت‌های جالب دوربین، حالت Advanced Photo است که به‌صورت خودکار برخی از گزینه‌های پیچیده‌ی دوربین نظیر اکسپوژر چندگانه و Live Composite را تنظیم می‌کند تا هرکسی بتواند عکاسی کند.

دوربین PEN E-PL۱۰ المپوس درزمینه‌ی اتصالات از تنوع درگاه مناسبی بهره‌مند است. این محصول یک درگاه میکرو USB و یک درگاه میکرو HDMI دارد و از وای‌فای ۸۰۲.۱۱ b/g/n و بلوتوث نسخه‌ی ۴ پشتیبانی می‌کند تا از این طریق بتواند با اپلیکیشن Olympus Image Share همگام‌سازی شود.

اخبار تکنولوژی/ دوربین میکرو چهارسوم PEN E-PL۱۰ المپوس معرفی شد

المپوس قصد دارد رویکردش برای عرضه‌ی PEN E-PL۹ را درباره‌ی دوربین جدید نیز تکرار کند. بر‌این‌اساس، فقط بدنه‌ی دوربین PEN E-PL۱۰ را درکنار چند کیت جداگانه عرضه می‌کند. کیت اول شامل لنز ۴۲-۱۴ میلی‌متری M.Zuiko Digital ED F۳.۵-۵.۶ EZ است و در کیت دوم درکنار لنز یادشده، لنز M.Zuiko ۴۰-۱۵۰mm F۴-۵.۶ R را نیز شاهد هستیم. دوربین جدید المپوس قرار است در رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای و سفید روانه‌ی بازار شود. این یعنی از عرضه‌ی PEN E-PL۱۰ در مدلی با ترکیب کلاسیک مشکی و نقره‌ای خبری نخواهد بود.

فعلا اطلاعات دقیقی از قیمت عرضه‌ی این محصول به بازار نمی‌دانیم. طبق اعلام رسمی، المپوس PEN E-PL۱۰ در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان و آذر ۱۳۹۸) در کشور‌های ژاپن و چین عرضه خواهد شد. المپوس گفته است فروش PEN E-PL۹ درکنار دوربین جدید ادامه پیدا خواهد کرد.

قیمت به‌روز و مشخصات فنی و هر اطلاعات موردنیاز دیگر برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع دوربین عکاسی را در بخش محصولات زومیت بیابید. در این بخش، علاوه‌بر مشخصات فنی دقیق دوربین‌های کانن، نیکون، پاناسونیک، سونی و دیگر برند‌ها، امکان مقایسه‌ی دو یا چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس خواهد بود.
منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان