تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بازگشت قاضی به لباس نمایندگی!/ استان شدن بم و اعدام سران فتنه در دستور کار

موسی غضنفر آبادی نماینده پیشین مجلس قصد دارد برای انتخابات مجلس یازدهم کاندیدا شود. رقیب اصلی او در انتخابات حبیب الله نیکزادی پناه است که البته چندان موثر نبوده است. غضنفر آبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران است و تا کنون در رسانه‌های رسمی خبری از استعفای او منتشر نشده است، در حالیکه کسانی که قصد ثبت نام دارند، طبق قانون باید از شغل فعلی خود استعفا کنند.

انتخابات مجلس یازدهم

رویداد۲۴ کمتر از دو ماه دیگر ثبت نام نامزد‌های انتخابات مجلس یازدهم در سراسر کشور آغاز می‌شود و کاندیداها با صراحت بیشتری وارد عرصه انتخابات شده‌اند و جلسات عمومی و خصوصی در منزل و مسجد و ... برای معرفی افراد برای انتخابات پیش رو برگزار می‌شود.

جلسات کاندیداها این روزها در استان کرمان خیلی جدی برگزار می‌شود و اصولگرایان در تلاش هستند نماینده‌ای دیگر به جای کنونی بم به مجلس بفرستند. حبیب الله نیکزادی پناه نماینده فعلی شهر بم در انتخابات سال ۹۴ مورد حمایت لیست امید بود اما در مناسبات سیاسی آنقدر اثرگذار نبود و اصولگرایان برای تغییر دادن او برنامه ریزی کرده‌اند.

امروز حجت‌الاسلام موسی غضنفر آبادی نماینده مجلس هشتم و نهم به تسنیم گفته در انتخابات مجلس یازدهم دوباره از حوزه انتخابیه بم کاندیدا خواهد شد: «بنا به ضرورتی که مجلس شورای اسلامی احساس می‌کنم، قصد دارم مجدداً خود را در معرض رأی مردم قرار دهم و در صورتی‌که مردم بم صلاح بدانند، نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی باشم.»

غضنفر آبادی در حال حاضر رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران است و لااقل در رسانه‌های رسمی، خبری مبنی بر استعفای او منتشر نشده است. وی دوره گذشته در انتخابات مجلس دهم از نیکزادی پناه شکست خورد. مهمترین طرحی که وی در دوران نمایندگی پیگیری می‌کرد، طرح تبدیل شدن قسمتی از استان کرمان به یک استان جدید به مرکزیت شهر بم بود.

او در توجیه این طرح گفته بود «چنانکه قصدی بر تقسیم استان کرمان وجود داشته باشد، شرق استان با چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر با توجه به زیر ساخت‌های  موجود و جمعیت زیاد منطقه  لازم به عنوان استان مستقل تحت استان بم لحاظ شود در غیر این صورت شاهد تنش‌های شدیدی در منطقه خواهیم بود»

به گزارش رویداد۲۴ موسی غضنفر آبادی از چهره‌های شاخص نزدیک به محمود احمدی نژاد به شمار می‌رود که سابقه عضویت در حزب موتلفه اسلامی و جبهه پایداری را در کارنامه دارد. وی در آخرین نطق خود در مجلس نهم را بر مبنای کلیدواژه دلواپسیم ارائه کرد و زمانی که به مجلس دهم راه نیافت، به عنوان رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران منصوب شد.

غضنفرآبادی همچنین از نزدیکان فکری آیت الله مصباح یزدی به شمار می‌رود. در انتخابات سال ۹۰ که بین جریان‌های مختلف اصولگرا اختلافاتی پیش آمده بود، او گفته بود بنده مسئول تصمیمات جبهه پایداری نیستم، چون این تشکل راسی دارد که آیت‌الله مصباح قله آن است و هر تصمیمی ایشان بگیرد ما آن را قبول داریم.

وی درباره اصلاح طلبان نیز نظرات نسبتا تندی داشت «گروه موسوم به اصلاح‌طلب شعار‌ها و خط ومشی خود را پس از انتخابات تغییر داده و امروز بدون تغییر در منش و رویکرد خود امکان ادامه فعالیت ندارد چرا‌که مردم از این گروه سیاسی به خاطر عملکردشان در فتنه ۸۸ نفرت دارند.»

غضنفرآبادی با نزدیک شدن موسم انتخابات حضور پررنگ‌تری در حوزه انتخابیه بم داشت. وی که سخنران مراسم روز قدس شهر ریگان بود در این مراسم به تندی به دولت روحانی حمله کرد و گفت «نگرانی ما این است که ما برخی مسئولین بی‌حال، خسته و تنبل داریم، نگرانی ما روحیه اشرافی‌گری مسئولین است، نگرانی ما عدم اعتماد به جوانان است، نگرانی ما فساد برخی از مسئولین است، نگرانی ما فضای مجازی که رهاست و دارد آسیب می‌زند به دین و دیانت جامعه ما، نگرانی ما عملکرد غلط برخی از مسئولین است.»

او همچنین در زمان مسئولیت در دادگاه انقلاب درباره حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی گفته بود «در حصر از سران فتنه مراقبت و محافظت می‌شود و در واقع فقط نامش حصر است چرا که ممکن است کسانی که دشمنان نظام و علیه انقلابند، به دلیل سوء استفاده خودشان برای این افراد تهدید جانی ایجاد کنند تا از آن برای خودشان سوژه‌ای درست کنند.»

غضنفر آبادی در حالی برای انتخابات مجلس یازدهم آماده می‌شود که احمدی نژادی‌ها نیز فعالیت خود را در شهرهای مختلف آغاز کرده‌اند. آنها معتقدند در مجلس بعدی جایگاه ویژه‌ای خواهند داشت؛ همانگونه که گمان می‌کنند برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰گزینه‌ای به جز احمدی نژاد وجود ندارد. شاید در سه چهار سال اخیر، فاصله‌ای ضمنی میان این چهره‌ها و احمدی نژادی‌ها افتاده باشد اما مواضع نشان می‌دهد خط مشی همچنان یکی است. لیست‌های انتخاباتی در زمان پیش رو خیلی چیزها را بیشتر مشخص خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان