تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

کلیپ روز/ رقابت جمعیتی ایران با کشور‌های جهان

مطابق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در سال ۱۹۸۰ بیست و یکمین کشور پرجمعیت جهان بوده است. در آن سال جمعیت ایران حدود ۳۹ میلیون نفر بوده که کمتر از کشور‌هایی همچون تایلند، ترکیه و مصر و بیشتر از کره‌جنوبی و اسپانیا ثبت شده است.
کلیپ روز/ رقابت جمعیتی ایران با کشور‌های جهان
رویداد۲۴ مطابق گزارش صندوق بین‌المللی پول، ایران در سال ۱۹۸۰ بیست و یکمین کشور پرجمعیت جهان بوده است. در ابتدای دهه ۸۰ میلادی در میان کشور‌های اروپایی آلمان با کسب جایگاه دهم در جهان، پرجمعیت‌ترین بوده و ایتالیا از این نظر در رتبه دومین اروپا قرار داشته است.

بر پایه گزارش صندوق بین‌المللی پول، رقابت جمعیتی ایران در سال‌های اخیر بیش از همه با ترکیه تشدید شده است. در حالی که طی سال ۲۰۱۹ هر دو کشور دارای جمعیتی بیش از ۸۳ میلیون نفر هستند، ایران تنها به خاطر اختلافی کمتر از ۲۵۰ هزار نفر در جایگاه هفدهمین کشور پرجمعیت جهان قرار گرفته است.

اما پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول حاکیست که ایران تا سال ۲۰۲۴ میلادی با واگذار کردن جایگاه خود به ترکیه، بالاتر از آلمان در رتبه ۱۸ جهان قرار خواهد گرفت.
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اذربایجانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
مقوله نرخ نفوس یک کشور به چند مورد بسنگی داره که شامل بزرگی و میزان بارندگی ومیانگین دما و میزان درامد افراد و میزان رفاه وفرهنگ اون کشور و فرهنگ منطقه ای و شرایط اقنصادی و شرایط سیاسی و شرایط اقلیمی اون کشورو شامل میشه
ایران کشور نسبنا بزرگیه و کشور سرد سیری مثل روسیه و کانادا نیس در کشورهایی مثل مصر و ئربسنان درامدهای کشور و رفاه زیاد بوده و نرخ نفوسشون در حال ازدیاده و کشورهای اروپایی بخاطر اقلیم مناسب و اقنصاد خوب و شرایط سیاسی خوب ولی ایران کشوری خشک با اقنصادی منزلزل و سرانه درامد کم و رفاه کم و فرهنگ اسلامی که ازدواج کردنو سخننر میکنه کوهها و کویرهای زیاد که دامنه زندگی رو محدود میکنه شرایط نورمی شدید و بیکاری و نحریمهای چندین ساله و کارهای کم درامد و 8 سال جنگ گسنرده و فرهنگ نجمل پرسنی و جمال پرسنی در اکثر خانمها که بدنیا اوردن بچه رو مساوی از دس دادن زیبایی قلوداد میکنند و شئارهای کننرل نفوس دهه هفناد شمسی و نا امیدی به اینده و اخرسر هم خوف ازبرداشنه شدن یارانه ها همه و همه موجب میشه ایران رشد کمی داشنه باشه کارشناسان ایران مناسفاه اینده نگر نیسنند و صرفا هدفشون نه رفاه حال خانواده بلکه بالا بردن نفوس ایران بخاطر شرایط سیاسی و ایجاد نیروی نظامی قویه مثل پاکسنان
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان