تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

دستگیری ۲۱ کارگر آذرآب/ وزیر کار: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم

دادستان اراک گفت: ۲۱ نفر از کارگران آذرآب در جریان حوادث روز گذشته بازداشت شدند.

رویداد۲۴ عباس قاسمی دادستان اراک اظهار کرد: در جریان اعتراضات کارگری روز گذشته کارگران آذرآب که به درگیری بین نیروهای پلیس و کارگران منجر شد، 21 نفر از کارگران بازداشت شدند.

وی تصریح کرد: بستن ریل و ایجاد وقفه در حرکت قطار کار ناشایستی است که متاسفانه کارگران روز گذشته اقدام به این کار کردند.

دادستان اراک بیان داشت: کارگران آذرآب حق دارند و مطالبات آنان نیز مطالبات به حقی است، اما باید از مسیر قانونی خود پیگیری شود، اینکه بخواهند برای رسیدن به حق خود، حقوق دیگران را ضایع کرده و در نظم عمومی اخلال ایجاد کنند، به هیچ عنوان منطقی نیست.

قاسمی بیان داشت: مسوولان استان در حال پیگیری مسائل مربوط به شرکت آذرآب و هپکو هستند، باید این پیگیری‌ها زودتر به سرانجام برسد، انتظار داریم کارگران سعه صدر داشته باشند و مطالبات خود را از مسیر قانونی پیگیری کنند.


بیشتر بخوانید:

تسریع در پرداخت حقوق کارگران "آذرآب" اراک را پیگیری می‌کنیم


وزیر کار عذرخواهی کرد

شریعتمداری وزیر کار کشورمان در گفت و گویی با اشاره به مسئله اخیر کارگران آذرآب گفت: مسیر را اشتباه رفتن نتیجه‌ای نخواهد داشت، چاره کار بستن ریل قطار نیست، مشکلات کارگری باید با تعامل و اتخاذ تدابیر درست برطرف شود.

وی با بیان اینکه تعداد معدودی از واحدهای استان از جمله هپکو و آذرآب با مشکلاتی مواجه هستند، اضافه کرد: در استان مرکزی 2739 واحد صنعتی وجود دارد که ۴۰ واحد در شرایط خاص و بحرانی هستند. استان مرکزی نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص داده است و ۳۵۰ واحد معدنی واحد دارای پروانه بهره برداری در این استان وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مشکلات هپکو و آذرآب ساختاری و تاریخی است و بوسیله مدیران فعلی و قبلی خلق نشده است. برای حل این مشکلات باید زودتر مشکل مالکیت این شرکت‌ها برطرف شود تا کارگر بداند دولت برای آینده او فکر کرده و آینده وی در این واحد تولیدی در خطر نیست. آذرآب چشم و چراغ صنعت کشور است و باید حقوق کارگران آن را پرداخت کرد.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: ما یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکار هستیم چرا که باید موضوع مالکیت را زودتر از اینها برطرف می‌کردیم، باید شرایط کارگران را درک کنیم، چرا که آنها حداقل حقوق و دستمزد را دریافت می‌کنند، نباید اجازه داد این حداقل حقوق‌ هم به تعویق بیفتد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان