تاریخ انتشار: ۲۱:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

چتر بیمه برای صادرکنندگان و پیمانکاران ایرانی در عراق

فعالیت شرکت‌های ایرانی در کشور‌های همسایه با هدف کاهش ریسک و مخاطرات ناشی از نوسانات مالی و سیاسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که عضو سندیکای بیمه‌گران ایران در این باره می‌گوید: صادرات و اجرای پروژه‌ها در عراق بیمه می‌شوند.

چتر بیمه برای صادرکنندگان و پیمانکاران ایرانی در عراق

رویداد۲۴  فعالیت شرکت‌های ایرانی در کشور‌های همسایه با هدف کاهش ریسک و مخاطرات ناشی از نوسانات مالی و سیاسی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد که عضو سندیکای بیمه‌گران ایران در این باره می‌گوید: صادرات و اجرای پروژه‌ها در عراق بیمه می‌شوند.

گسترش دامنه فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های ایرانی در کشور‌های همسایه نیازمند حمایت نظام بانکی و بیمه‌ای است تا ریسک حضور در خارج از کشور برای فعالان اقتصادی کاهش یابد.

در این راستا، چندی است که اجرای پروژه‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی در کشور‌های همسایه تحت پوشش بیمه قرار است که بیشترین شمار این پروژه‌ها در عراق است.

بر این اساس، «یونس مظلومی» عضو سندیکای بیمه گران ایران در نشستی درباره بیمه فعالیت‌های بازرگانی وتجاری در عراق، گفت: فعالیت صنعت بیمه در عراق در دو بخش انجام می‌شود که بخش نخست مربوط به تحت پوشش فعالیت‌های ایرانی‌ها در عراق مانند اجرای پروژه‌ها و صادرات است که در حال اجراست.

وی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به صدور خدمات بیمه‌ای به عراق است که اجرایی کردن آن زمانبر و پیچیده است.

عضو سندیکای بیمه‌گران ایران خاطر نشان کرد: اجرای این طرح در عراق به یک تا دو سال زمان نیاز دارد.

مظلومی اضافه کرد: با وجود مشکلات بانکی، در حال حاضر مانعی برای تعامل با عراق در بخش بیمه نیست و انتقال پول با دینار عراق انجام می‌شود.

وی درباره وضعیت شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه گفت: شرکت‌های بیمه نیز مانند سایر صنایع در ماه‌های اخیر در بورس مورد توجه قرار گرفتند و سود خوبی را عاید سهامداران خود کرده‌اند.

مظلومی درباره طلب بیمه‌ها از شرکت خودروسازی سایپا نیز اظهارداشت: مطالبات مربوط به صدور بیمه‌نامه شخص ثالت از سایپا دریافت شده که البته بخشی به صورت چک است که تا پایان امسال وصول خواهد شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فعالان اقتصادی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان