تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸
موسوی:

از هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت امورخارجه تاکید کرد: از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود، استقبال می‌کنیم.
از هر اقدامی برای حفظ تمامیت ارضی سوریه استقبال می‌کنیم
رویداد۲۴ سید عباس موسوی با اشاره به توافق سران روسیه و ترکیه در خصوص تحولات شمال سوریه اظهار داشت: ایران از هر اقدامی که به حفظ تمامیت ارضی، تقویت حاکمیت ملی و بازگشت ثبات و آرامش به منطقه منجر شود استقبال می‌کند و در این راستا تفاهم حاصله میان فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه برای پایان دادن به درگیری‌ها در شمال سوریه را قدم مثبتی برای بازگشت ثبات و آرامش به منطقه می‌داند.

وی افزود: امیدواریم رسیدن به این تفاهم موجبات رفع نگرانی‌های امنیتی ترکیه از یک سو و حفظ تمامیت ارضی و تقویت حاکمیت ملی سوریه از سوی دیگر را فراهم نماید.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره طرفدار گفتگو و روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات بوده و بر همین اساس همواره طرفین اختلافات را به مذاکره برای رسیدن به تفاهم ترغیب کرده و در همین راستا توافق آدانا را مبنای مناسبی برای رفع نگرانی‌های ترکیه و سوریه می‌داند و در این راه از هرگونه مساعدتی برای گفتگو و ایجاد تفاهم میان آنکارا و دمشق دریغ نمی‌نماید.

موسوی حضور نیرو‌های خارجی در شمال سوریه را موجب تامین امنیت در منطقه ندانست و تاکید کرد راه حل مشکلات منطقه، درون منطقه‌ای است و خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه موجب بازگشت امنیت و آرامش خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین خاطر نشان کرد: خوشبختانه اثرات سازو کار روند آستانه در تامین صلح و امنیت در سوریه با تشکیل کمیته قانون اساسی در آینده نزدیک نمود بارزتری پیدا کرده و اطینان داریم قدمی بزرگ در بازگشت ثبات و آرامش دائمی در سوریه محسوب می‌شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان