تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸

یاریگران زندگی به مدرسه می‌روند/ پیشگیری از اعتیاد در مدارس

وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تحصیلی جاری، طرح یاریگران زندگی را در قالب تفاهمنامه مشترکی کلید زده‌اند؛ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه برای این طرح درنظر گرفته شده و ۱۰ درصد از کل مدارس دوره متوسطه اول مجری آن خواهند بود.
رویداد۲۴   مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش جزئیات اجرای طرح یاریگران زندگی و روند همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشریح و اظهار کرد: طرح یاریگران زندگی با هدف استفاده از ظرفیت تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی جهت پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد از مهرماه به تمامی استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است.

وی افزود: برای تسریع در پاسخ دهی سریع و به موقع به مراجعین اورژانسی در حوزه رفتار‌های پرخطر در تمامی هسته‌ها و مراکز مشاوره خدمات ویژه ارائه می‌شود.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش به اهداف این طرح اشاره و اظهار کرد: کانون یاریگران زندگی، بخشی از کلان برنامه «یاریگران زندگی» است. در اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، به ویژه «جشنواره نوجوان سالم» و «هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی»، یک بخش ویژه برای مشارکت «کانون یاریگران زندگی»، شامل ابتکارات و دستاورد‌های این کانون‌ها، اختصاص داده می‌شود.

شکوهی ادامه داد: در این طرح، مشارکت اجتماعی دانش آموزان، به عنوان قطب بخش «جامعه محور»، طرح «همیار مشاور» به عنوان قطب بخش رصد و مداخله طرح و طرح‌های «آموزش و توانمندسازی» در تفاهمنامه همکاری با ستاد مبارزه با موادمخدر به عنوان قطب آموزش و توانمندسازی اعضای کانون یاریگران زندگی، در مدارس مجری طرح اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هسته‌های مشاوره به عنوان تخصصی‌ترین ظرفیت آموزش و پرورش با داشتن بیش از ۱۲۰۰ عضو متخصص در حوزه‌های مختلف روانشناختی ارائه خدمات می‌کنند گفت: به همین منظور و در راستای اجرای مطلوب طرح تحولی نماد، نسبت به تجهیز سخت افزاری و نرم افزاری ۷۵۰ هسته و مرکز منطقه‌ای اقدام و پایش انجام شده که در آموزش و پرورش از نوع غربالگری جهت نیاز‌های آموزشی دانش آموزان است و جنبه راهنمایی و پیشگیرانه دارد، همچنین متناسب با نیاز مخاطبان برنامه‌های آموزشی و مداخله‌ای موثر ارائه می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان