تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کرد :

تداوم به‌کارگیری کودکان در غربالگری زباله توسط شهرداری

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بی‌توجهی شهرداری به درخواست مکرر این سازمان درباره منع بکارگیری کودکان در غربالگری زباله انتقاد کرد.
کودکان زباله گرد
رویداد۲۴ وحید قبادی دانا در واکنش به گلایه‌های انجمن‌های بیماران خاص و معلولان و برخی سمن‌ها در رابطه با عدم تخصیص اعتبارات کافی به آن‌ها گفت: مجوز بسیاری از انجمن‌ها از وزارت کشور دریافت شده است. برای آنکه این انجمن‌ها بتوانند اعتبارات کافی از سازمان بهزیستی دریافت کنند، لازم است مجوز‌های خود را از بهزیستی اخذ کنند.

وی در رابطه با انجمن اوتیسم گفت: انجمن اوتیسم هم یکی از انجمن‌هایی است که باید در این زمینه اقدام کند و مجوز خود را از سازمان بهزیستی اخذ کند. در حال حاضر ۹۱ مرکز توانبخشی اوتیسم در کشور، تحت پوشش سازمان بهزیستی در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه اوتیسم یکی از بیماری‌هایی است که ایجاد معلولیت می‌کند، گفت: ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار فرد معلول تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی هستند. طبق ماده ۲۶ قانون تنظیم مقررات مالی دولت و قانون ۵۷ قانون احکام دائمی، مجموعه‌هایی که فعالیت آن‌ها زیرمجموعه فعالیت‌های بهزیستی قرار می‌گیرد، در گام اول موظف هستند، مجوز خود را از سازمان بهزیستی اخذ کنند.

رئیس سازمان بهزیستی بیان کرد: انجمن اوتیسم هیچ مجوزی از سازمان بهزیستی اخذ نکرده است و اگر این انجمن برای اخذ مجوز از سازمان ما اقدام کند، تعاملات مابین بهزیستی و انجمن اوتیسم بطور قانونی صورت خواهد گرفت. در حال حاضر امکان قانونی برای تعامل با انجمن‌هایی که این ارتباط را با بهزیستی ندارند، وجود ندارد.

قبادی‌دانا افزود: هم‌اکنون ۸۵۰۰ مجموعه خیریه و موسسات غیردولتی از سازمان بهزیستی مجوز دریافت کرده‌اند و همکاری بین بهزیستی و آن‌ها برقرار است.

رئیس سازمان بهزیستی در ارتباط با خلاء کامل خدمات حمایتی کودکان اوتیسم بالای ۱۲ سال گفت: خدمات حمایتی برای اوتیسم، شامل یک اشتراک‌کاری مابین بهزیستی و آموزش استثنائیِ آموزش پرورش است. خدمات برای این گروه از معلولان تا یک سنی در وظایف بهزیستی قرار دارد و از یک سنی به بعد به آن‌ها سپرده می‌شود.

قبادی‌دانا در ارتباط با کودکان کار زباله‌گرد اظهار کرد: پرداختن به وضعیت زباله گرد‌ها در زمره وظایف سازمان بهزیستی طبقه‌بندی نمی‌شود و پرداختن به وضعیت آن‌ها جزو وظایف شهرداری محسوب می‌شود.

وی افزود: در ارتباط با کودکان زباله‌گرد، بار‌ها از شهرداری مطالبه کرده‌ایم که به پیمانکاران اجازه ندهند از کودکان در غربالگری زباله سوءاستفاده کنند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان