تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸

پیشکسوت ژیمناستیک: کارت مربی‌گری برای پولدار‌ها است

پیشکسوت ژیمناستیک ایران گفت: هزینه دوره‌های مربیگری این رشته که توسط فدراسیون برگزار می‌شود، بالا است و کسانی که توان مالی بالایی دارند در کلاس حضور پیدا می‌کنند.
پیشکسوت ژیمناستیک: کارت مربی‌گری برای پولدار‌ها است
رویداد۲۴  «منصور راضی‌نژاد» اظهار داشت: در دوره «سیدشروین اسبقیان» مسئول بخش هنری فدراسیون ژیمناستیک بودم. اما با آمدن «زهرا اینچه‌درگاهی»، وی نفر مورد نظر خود را به این سمت گذاشت و این جای ایراد نیست. او در ۲ سال گذشته با تیم خود کار کرده و اکنون می‌شود ارزیابی لازم را انجام داد.

مسئول سابق کمیته ژیمناستیک هنری با بیان اینکه عملکرد تیم مدیریتی رییس کنونی فدراسیون را نمی‌شود زیاد مثبت ارزیابی کرد ادامه داد: روند برگزاری کلاس‌های مربیگری یکی از نقاط ضعف فدراسیون است. در این کلاس‌ها فقط پولدار‌ها می‌توانند شرکت کنند، زیرا هزینه این کلاس‌ها، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و در صورتی که مربیان شرکت نکنند کارت مربی‌گری آنان صادر یا تمدید نمی‌شود. در حالی که فدراسیون می‌تواند با نصف این هزینه کلاس‌های کارگاهی را برگزار کند.

او با اشاره به آسیب این شیوه از ثبت نام در کلاس‌ها گفت: مربیان برای صدور کارت مجبور به پرداخت این هزینه هستند. همچنین هزینه ورود به کلاس‌های بین‌المللی پنج میلیون تومان است. در حالی که هزینه دوره‌های آموزشی باید خیلی کمتر از این باشد، زیرا این کلاس‌ها برای دانش‌افزایی مربیان و توسعه این رشته در کشور است.

راضی‌نژاد در ادامه افزود: یکی دیگر از ایراد‌های اصلی تیم مدیریتی جدید مسابقات انتخابی است در برخی از این مسابقه‌ها مشاهده شده که از داورانی استفاده می‌شود که مربی برخی از ژیمناستیک‌کاران جوان هستند و این خود موجب شبهه آفرینی می‌شود. تعداد داوران در مسابقات رسمی نباید کمتر از پنج نفر باشد، اما در انتخابی تیم ملی کمتر به این مقررات توجه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: مصدومیت در بین ژیمناستیک کاران ایران زیاد شده و این به خاطر فشار تمرینات برخی از مربیان است. باید از مربیان ملی استفاده شود که دانش بیشتری نسبت به مربیان باشگاهی دارند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان