تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۸
عواقب مشکلات مالی در فوتسال ایران؛

۴ ایرانی به عضویت تیم ملی فوتسال جمهوری آذربایجان درآمدند

چهار بازیکن ایرانی که در لیگ جمهوری آذربایجان توپ می‌زنند تابعیت این کشور را گرفته و برای تیم ملی آذربایجان به میدان رفتند.
۴ ایرانی به عضویت تیم ملی فوتسال جمهوری آذربایجان درآمدند
رویداد۲۴ پس از جام جهانی ۲۰۱۶ و تقابل ایران با آذربایجان که با تساوی به پایان رسید بازیکنان ایرانی رفته رفته راهی لیگ فوتسال آذربایجان شدند. از سویی بالا رفتن نرخ ارز در ایران باعث شد بازیکنان از هر فرصتی برای لژیونر شدن استفاده کنند و در این میان کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی با ایران و شرایط ساده‌ای که برای لژیونر شدن داشت در کنار پیشنهاد‌های دلاری که تبدیل آن به ریال برای فوتسال رقم قابل توجهی می‌شود باعث شد تا پای بازیکنان درجه دو و سه ایرانی به لیگ این کشور باز شود.

در سال‌های اخیر شمار بازیکنانی که به تیم‌های لیگ این کشور رفتند از تعداد انگشتان دو دست تجاوز کرده، اما با این حال حضور چهار بازیکن ایرانی در تیم ملی فوتسال این کشور عجیب بود. اخیرا تیم ملی آذربایجان در دو بازی دوستانه مقابل مولداوی و مونته نگرو که با پیروزی این تیم هم همراه بود از چهار بازیکن ایرانی سود برد. وحید شفیعی بازیکن سابق تیم ملی ایران و تیم‌های دبیری تبریز و سن ایچ ساوه، امیر شجاعی بازیکن تیم اهورای بهبهان، اسحاق سورغالی بازیکن تیم ارژن شیراز و هادی احمدی بازیکن تیم فرش آرا چهار بازیکنی هستند که در ترکیب تیم ملی آذربایجان در این دو بازی حضور داشتند و به نظر می‌رسد بعد از پیوستن این بازیکنان به لیگ آذربایجان، تبعیت این کشور را هم پذیرفته و به عضویت تیم ملی آن در آمده‌اند.

این همان چیزی بود که پیش بینی می‌شد چرا که با کاهش درآمد بازیکنان فوتسال، عدم حضور اسپانسر‌ها و پایین آمدن رقم قرارداد‌ها در کنار افزایش نرخ ارز، بازیکنانی که در ایران در آمد آنچنانی نداشتند به کشور‌های همسایه رفته و در پی آن برخی از آن‌ها تابعیت‌های کشور‌های دیگر را پذیرفتند که در این زمینه باید کمیته فوتسال ورود کرده و قوانین سفت و سختی را در نظر بگیرد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: فوتسال ایران
نظرات شما
پیشخوان