تاریخ انتشار: ۰۷:۳۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

ظریف: برای یمن تنها یک راه حل سیاسی وجود دارد

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در توئیتی تاکید کرد که برای یمن تنها یک راه حل سیاسی آن هم با مشارکت همه بازیگران وجود دارد.

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف در توئیتر نوشت: امروز در تهران با محمد عبدالسلام از یمن دیدار کردم. درباره طیفی از موضوعات از جمله آخرین تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ به سرکردگی عربستان سعودی و فاجعه انسانی گفت: وگو کردیم.

وی تاکید کرد: تنها یک راه حل سیاسی برای این مصیبت بشرساز وجود دارد و آن راه حل هم فقط با مشارکت همه بازیگران قابل دستیابی است.

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن که در تهران به سر می‌برد امروز (شنبه) با وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت: وگو کرد.

وزیر امورخارجه در این دیدار با ابراز تاسف از شرایط سخت ناشی از جنگ تحمیلی و محاصره سخت نزدیک به پنج ساله این کشور خواستار پایان کشتار غیرنظامیان و رفع محاصره یمن شد.
ظریف با تاکید بر اینکه راه حل سیاسی به عنوان تنها راه حل بحران یمن است، بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس و انجام گفت: وگو‌های یمنی- یمنی تصریح و مجددا آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسانی به مقصد یمن را یادآور شد.

در این دیدار عبدالسلام نیز با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم یمن، گزارشی از آخرین وضعیت یمن و چشم‌انداز آتی در زمینه حل بحران از طرق سیاسی و همچنین آخرین وضعیت انسانی یمن را برای وزیر امور خارجه تشریح کرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان