تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

«گریه کردن» چه خاصیتی دارد؟

اخبار سلامت نشان میدهد، گریه نوعی تخلیه هیجانی است، گفت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خود، خوب است، اما اگر کسی دائم احساس کند دلش می‌خواهد گریه کند، این حالت به معنای افسردگی است.

رویداد۲۴ گریه کردن عاملی برای تسکین آلام و درد‌های روحی و روانی است و فردی که در اثر مشکلات مختلف، دچار فشار‌های روانی و دل مشغولی‌های ذهنی است، تنها چند قطره اشک ریختن می‌تواند مُسکنی هرچند کوتاه مدت برای روان او باشد و به نوعی آرامش کسب کند.

رئوفه قیومی، روان‌پزشک در گفتگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره «نقش مثبت و منفی گریه کردن در سلامت روان»، اظهار داشت: گریه نوعی تخلیه هیجانی است؛ در نتیجه کسی که نتواند گریه کند، نمی‌تواند این تخلیه هیجانی را داشته باشد.

وی ادامه داد: گریه هیجان غم است و ما نمی‌توانیم غم، شادی، ترس و خشم را انکار کنیم و این موارد همراه زندگی ما هستند.

این روان‌پزشک بیان داشت: گریه کردن در حد معمول و زمان خاص خودش خوب است، اما اگر کسی خیلی زیاد و دائم احساس کند دلش می‌خواهد گریه کند، این حالت به معنای افسردگی است.

قیومی با اشاره به مصادیق عینی گریه خوب و نامطلوب، افزود: سوگواری و مرگ عزیزان‌مان اتفاقی است که برای همه می‌افتد و در چنین حالتی است که افراد گریه کرده و احساساتشان را تخلیه می‌کنند؛ چراکه اگر این کار صورت نگیرد، بعداً می‌تواند مسائل و مشکلات اعصاب و روان از جمله بیماری افسردگی ایجاد کند.




خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان