تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

آخرین تغییرات iOS ۱۳ باعث حذف تصادفی ایمیل‌های کاربران می‌شود!

به‌لطف آخرین طراحی و به‌روزرسانی iOS ۱۳، کاربران به‌طور تصادفی به‌جای پاسخ به ایمیل‌هایشان، آن‌ها را حذف می‌کنند.
 iOS ۱۳
رویداد۲۴ اپل در iOS ۱۳ تغییراتی در طراحی ایجاد کرده که باعث ایجاد مشکلاتی شده است. در طراحی جدید ایمیل، مشکلی وجود دارد که باعث می‌شود تا کاربران ایمیل‌های خود را به‌طور تصادفی حذف کنند. درواقع در طراحی جدید برنامه‌ی ایمیل، اپل آیکون حذف (Trash) را در کنار دکمه پاسخ (Reply) قرار داده است و ازآنجاکه این دو آیکون به یکدیگر بسیار نزدیک هستند، کاربران زیادی در زمان کلیک روی Reply، به‌طور تصادفی گزینه‌ی حذف را انتخاب کرده و ایمیل خود را به سطل آشغال فرستاده‌اند.

اپل تاکنون بار‌ها بابت این موضوع در رسانه‌های اجتماعی مختلف فراخوانده شد و کاربران خواستار پاسخی از این شرکت بوده‌اند. جان روبرتز، خبرنگار کاخ سفید در فاکس نیوز، توئیتی را منتشر کرد که شامل تصویری از نماد زباله و دکمه پاسخ است و در ادامه اشاره کرد:

چه کسی در شرکت اپل فکر کرد که این بهترین نقطه برای قرارگیری نماد Trash در ایمیل است؟

آخرین تغییرات iOS ۱۳
البته توییت‌های این‌چنینی زیاد منتشر شده و ظاهرا کاربران زیادی به این مشکل برخورد کرده‌اند. برای مثال یکی از کاربران توییتر خاطرنشان کرد که به اشتباه ۱۰ ایمیل خود را حذف کرده است. یکی دیگر از کاربران توییتر هم ادعا کرد که ۱۲ بار به‌طور تصادفی بر نماد Trash کلیک کرده و ایمیل‌هایش حذف شده‌اند. در این میان ممکن است برخی اشاره کنند که مسئله زیاد بزرگ نیست، اما قطعاً برای کاربران آزاردهنده خواهد بود. البته اگر به اشتباه ایمیلی را حذف کردید، می‌توانید با بازکردن برنامه Mail و رفتن به قسمت سطل آشغال یا Trash، آن را بازیابی کنید.

کاربران برای رفع این مشکل می‌توانند قابلیت ask before deleting را فعال کنند

احتمالا اپل فکر این را نکرده بود که چنین موضوع ساده‌ای مشکلات این‌چنینی برای کاربران ایجاد کند. در نهایت مشخص نیست که این طراحی از سوی اپل تغییر یابد، اما مشکل تاحدودی با تغییر تنظیمات قابل حل خواهد بود. کاربران برای رفع مشکل یادشده می‌توانند قابلیت ask before deleting را فعال کنند. در این حالت زمانی‌که دستشان به گزینه حذف برخورد کرد، پیغامی مبنی بر تأیید عملیات حذف ارائه خواهد شد تا آن عملیات را لغو کنند و از حذف تصادفی ایمیل‌ها جلوگیری خواهد شد.
منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان