تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

بازگشت چراغ خاموش گیت‌های ورودی «باستی هیلز»!

گزارش‌های اخیر باستی هیلز که انتظار می‌رفت منجر شود به سلسله برخورد‌ها و شناسایی، معرفی و محاکمه افرادی که زمینه ساز شکل گیری این زندگی‌های اعیانی و پنهانی در کشور هستند اما بنظر میرسد این انتظار جامه عمل نخواهد پوشید.
باستی هیلز
رویداد۲۴ چند ماه از بر سر زبان افتادن نام باستی هیلز و برخی تغییر و تحولات رقم خورده در این شهرک لاکچری، شنیده‌ها حکایت از بازگشت اوضاع در این شهرک به روال سابق دارد.
 
چند ماه پس از آنکه گزارش‌هایی از ساخت و ساز‌های غیرقانونی در لواسان مخابره می‌شد و حکایت از نفوذ برخی ژن‌های خوب به مجاری قانونی صدور مجوز ساخت و ساز در مناطق خوش نشین را داشت، به یک باره نام شهرکی توجه ایرانیان را به خود جلب کرد.

شهرکی با نام باستی هیلز که ظاهرا نامش را وامدار بورلی هیلز آمریکاست. همان شهرک اعیان نشینی که مشاهیر سینما و موسیقی در آن دیار در آن ساکن هستند و شهرت جهانی دارد، با این تفاوت که ظاهرا باستی هیلزی‌ها تمایلی به دیده شدن و رسیدن به شهرت نداشتند.

موضوعی که از دیوارکشی پیرامون این شهرک ویژه در محدوده لواسان و نصب گیت ورودی در مسیر ورودی آن برای ممانعت از ورود اغیار هویدا بود و برای سال‌های طولانی این شهرک را به منطق‌ای مرموز برای همسایگان تبدیل کرد. چیزی شبیه منطقه خودمختاری که توصیف‌های متفاوتی از آن در دنیای بیرون ارائه می‌شود.

در توصیف ماجرا همین بس که این مجموعه سال ۸۰ شکل گرفته و از چندسال بعد تنها معدودی به آن پا گذارده اند، اما سال ۹۸ در کانون توجه‌ها قرار گرفته است. توجهی که مقدمه آن تقاضای جمعی از نمازگزاران و امام جمعه برای ورود سرزده به این شهرک بوده و واکنش مقام قضایی، دستور به رفع موانع.


موانعی که مهم‌ترین هایشان گیت ورودی این شهرک و نگهبانان مستقر در آن بود که با دستور قضایی رفع شدند تا باستی هیلز مرموز و پرابهام قابل کشف برای عموم شود. شهرکی که گفته می‌شود حدود پنجاه شصت ویلا در آن واقع شده که اواخر هفته مراجعانی دارند و در باقی ایام تنها شماری مستخدم و سرایدار در آن سکونت دارند.

مجموعه‌ای که گفته می‌شد ارزش برخی ویلا‌های واقع در آن به چندصد میلیارد می‌رسد و زندگی مخفی‌ای که در برخی ایام تعطیل در آن جاری است، معادل زندگی‌های لاکچری در بسیاری از نقاط گران قیمت جهان است و حالا مهم‌ترین سپر حفاظتی اش فروریخته بود.

البته این تنها بخشی از ماجرا بود چراکه خبر می‌رسید باستی هیلز‌های زیادی در کشورمان وجود دارد که بسیاری شان سن و سالی دارند و طی سال‌های متمادی، از دسترس عموم دور نگه داشته شده اند. درست مثل شهرک مشهور این روز‌های لواسان که یکی از شهرک‌های خاص این شهر در شمال پایتخت است.

گزارش‌هایی که انتظار می‌رفت به سلسله برخورد‌هایی با این دست پدیده‌ها منجر شده و به شناسایی، معرفی و محاکمه افرادی برسد که زمینه ساز شکل گیری این زندگی‌های اعیانی و پنهانی در کشور هستند و منابع مالی غیرشفافی در اختیار دارند که در این مسیر‌های پنهانی هزینه می‌کنند. انتظاری که جامه عمل نپوشید.

این را می‌شود از توقف برخورد‌ها با این دست قانون شکنی‌ها دریافت و از آن فراتر، گزارش‌هایی که حکایت از بازگشت اوضاع در باستی هیلز به روال سابق دارد، به این صورت که باز نگهبانانی در ورودی این مجموعه مستقر شده اند و بار دیگر ورود به این مجموعه مستلزم کسب اجازه از ایشان و در بالادست، ساکنان شهرک خاص است. درست مثل روال قبلی باستی هیلز که حالا شهرکی مشهور است که می‌شود الگو قرارش داد و ده‌ها و صد‌ها نمونه از آن را در گوشه و کار کشور دایر کرد.
منبع: تابناک
نظرات شما
پیشخوان