تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

«۶ ماه حبس تعزیری» مجازات متصدی واحد صنعتی آلاینده در پاکدشت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت از صدور حکم محکومیت متصدی یک واحد صنعتی آلاینده به دلیل هدایت فاضلاب خام به اراضی پایین دست و سرپیچی از قانون خبر داد.

«۶ ماه حبس تعزیری» مجازات متصدی واحد صنعتی آلاینده در پاکدشت

رویداد۲۴ محمودرضا سعیدپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست پاکدشت اظهار کرد: بر اساس بازدید‌های انجام شده کارشناسان از یک واحد نشاسته سازی آلاینده در سال‌های گذشته، تذکرات متعددی به متصدی این واحد ابلاغ شد، اما متأسفانه اقدام مثبتی در جهت رفع آلودگی و استانداردسازی فاضلاب خروجی صورت نگرفت و کماکان فاضلاب خام مازاد این واحد به چاه‌های تعبیه شده در انتهای کارخانه هدایت می‌شد.

وی افزود: این اداره به دلیل عدم رعایت مسائل فنی و ضوابط و معیار‌های زیست محیطی ملاک عمل توسط این واحد که موجب آلودگی محیط زیست و ایجاد مزاحمت جهت سکنه پیرامون می‌شد خواستار اعمال قانون متصدی این واحد شد.

سعیدپور با اشاره به اینکه آخرین بازدید به عمل آمده کارشناسان از واحد مذکور، حاکی از استمرار آلودگی و هدایت پساب حاصل از تولید به اراضی پایین دست از طریق چاه‌های جذبی متعدد بود، اظهار داشت: از این رو گزارش مربوطه به انضمام تصاویر تهیه شده به مرجع قضایی رسیدگی کننده به پرونده منعکس و پس از بررسی‌های به عمل آمده، متصدی واحد به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سعیدپور با بیان اینکه متصدی این واحد در سال‌های گذشته محکوم به چهار ماه حبس تعزیری و تعلیق آن به مدت یکسال شده بود و نیز متعهد شده بود که ضمن جلوگیری از ادامه روند آلایندگی، نسبت به استاندارد کردن پساب خروجی اقدام کند، بیان داشت: این واحد ملزم به رعایت تمام مقررات ابلاغی از سوی محیط زیست بوده و تا زمان اتخاذ تمهیدات لازم و استاندارد نمودن خروجی فاضلاب و رفع سایر نواقص قطعاً تحت پیگیری این اداره خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان