تاریخ انتشار: ۲۰:۵۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸
مدیرکل کار اردبیل خبر داد؛

صدور دستور ویژه برای بررسی سانحه پل «داروپخش» اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از صدور دستور ویژه برای بررسی سانحه پل «داروپخش» که منجر به کشته و زخمی شدن دو نفر شد، خبر داد.

صدور دستور ویژه برای بررسی سانحه پل «داروپخش» اردبیل

رویداد۲۴  قاسم رحیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل  در خصوص ریزش آوار که در حین لوله گذاری در جنب پل داروپخش اردبیل اتفاق افتاده و منجر به کشته و زخمی شدن دو نفر شد، اظهار داشت: رعایت نکردن موارد ایمنی در بحث گود برداری باز هم جامعه کار و تلاش استان را شاهد بروز سانحه‌ای اندوهگین کرد که عمق روح هر انسانی را به درد می‌آورد.

وی ضمن تسلیت به خانواده کارگر جان باخته و جامعه کارگری استان و آرزوی سلامتی برای مصدوم این سانحه، گفت: در سال‌های اخیر تعداد بازرسان کار و بازرسی‌ها از کارگاه‌ها و واحد‌های کارگری افزایش یافته، ولی به دلیل تعدد کارگاه‌های ساختمانی، کاهش این سوانح مستلزم همکاری همه نهاد‌ها و پیمانکاران خواهد بود.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ضروری است دستگاه‌ها در انجام پروژه‌های ساختمانی به عنوان نهاد ناظر به رعایت قوانین و موارد ایمنی کار از سوی پیمانکاران دقت مضاعف داشته باشند.

رحیمی تصریح کرد: در پی وقوع این سانحه دستورات ویژه جهت بررسی دقیق موضوع به مدیر روابط کار و بازرسان داده شد رحیمی در پایان تأکید کرد: بازرسی اولیه سانحه پل دارو پخش انجام شده و نظریه بازرس کار و مقصران در اسرع وقت به مراجع قانونی اعلام خواهد گردید.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این خصوص گفت: در پی اعلام بروز سانحه کار، بازرسان این اداره کل در محل سانحه حضور یافته و شروع به بررسی علل بروز این حادثه کردند.

بختیار پاکمزد افزود: گود برداری و حفاری‌های غیر اصولی و نا ایمن بیشترین سانحه ناشی از کار را در استان به خود اختصاص داده و این درحالی است که موارد بار‌ها به ارگان‌ها، پیمانکاران و دیگر بخش‌های مرتبط اطلاع داده شده است.

مدیر روابط کار استان اردبیل تاکید کرد: در بحث برخورد با متخلفین و اجرای قانون با هیچ نهاد و فردی تعارف نخواهیم داشت.

منبع: فارس
نظرات شما
پیشخوان