تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اجرای قانون همسان‌سازی حقوق مهم‌ترین خواسته بازنشستگان فولاد است

آخرین خبر‌ها از همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری

جمعی از بازنشستگان صندوق فولاد خواستار اجرای همسان‌سازی حقوق بر اساس تبصره ۵ ماده ۱۰۹ آیین‌نامه فولاد شدند.

رویداد۲۴  یکی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد کشور گفت: کارگران و بازنشستگان شرکت فولاد ایران خواستار اجرایی شدن تبصره ۵ ماده ۱۰۹ آیین‌نامه استخدامی شرکت ملی فولاد هستند و سالهاست که این مطالبه به حق خود را بدون نتیجه پیگیری می‌کنند.

او افزود: تبصره ۵ ماده ۱۰۹ آیین نامه استخدامی شرکت ملی فولاد مصوب هیئت دولت در سال ۷۸ است که در آن تاکید شده که حقوق بازنشستگان هر سال باید با توجه به وضعیت اقتصادی روز و شرایط تورم افزایش یابد در حالی که چنین نیست و این تبصره اجرایی نشده است.

این بازنشسته با بیان اینکه خواستار اجرای همسان‌سازی و بالا رفتن مستمری‌های خود هستیم، افزود: با توجه به وضع معیشتی فعلی، تبصره ۵ ماده ۱۰۹ آیین نامه استخدامی شرکت ملی فولاد بایستی حتماً اجرا شود.

او که به نمایندگی از برخی بازنشسته‌های مناطقی همچون کرمان، اصفهان، مشهد، مبارکه، زیرآب، طبس، سمنان، شاهرود، سنگرود سخن می‌گفت؛ در ادامه افزود: دریافتی ما حدود ۷۰ درصد حقوق و مزایای دریافتیِ شاغلان است. این اختلاف، مخالف الزامات آیین‌نامه فولاد است و بایستی رفع شود.

به گفته وی، خواسته بازنشستگان فولاد دریافت مطالبات معوقه و تضمین اجرای تعهدات درمانی مطابق با آیین‌نامه فولاد است. در عین حال مطالباتی از سال ۹۱ طلب داریم که ارزش مالی امروز آن تقریبا به اندازه یک تا دو ماه حقوق شده است.

او گفت: در حال حاضر بالغ بر ۸۰ هزار نفر و با احتساب خانواده تحت کفالت آنها، حدود ۴۰۰ هزار نفر جامعه بازنشستگان صنعت فولاد هستند که وضعیت معیشتی و درمانی چندان مناسبی ندارند.

به گفته این کارگر بازنشسته، در حال حاضر آنچه باعث نارضایتی بازنشستگان فولاد شده نگرانی از وضعیت نامطلوب ارائه خدمات بیمه‌ی درمانی است که امیدواریم مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد در این خصوص و سایر مطالبات بازنشستگان فولاد چاره‌اندیشی کند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان