تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

منطقه یک آزادراه تهران - شمال دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

پس از کش و قوس‌های فراوان در مورد منطقه یک آزاد راه تهران- شمال، بالاخره رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد: منطقه یک آزادراه تهران- شمال در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

منطقه یک آزادراه تهران - شمال دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

رویداد۲۴ آزادراه تهران - شمال متشکل از چهار منطقه از دره کن در تهران شروع شده و تا دو راهی چالوس- نوشهر در استان مازندران ادامه دارد.

منطقه یک این آزادراه از دره کن تا روستای شهرستانک باعث کوتاهی مسیر نسبت به جاده موجود می‌شود که عملیات احداث آن از دولت یازدهم آغاز شد.

وزیر سابق راه و شهرسازی (عباس آخوندی) بار‌ها وعده داده بود که منطقه یک را تا پایان عمر کاری خود در وزارت راه به پایان می‌رساند، اما نتوانست این وعده را محقق کند؛ بنابراین گزارش، آزادراه تهران- شمال با مشارکت ۵۰-۵۰ وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستعضفان ساخته می‌شود و بنیاد در این پروژه شریک دولت است.

بنابر این گزارش منطقه ۴ این آزادراه در دولت دهم به بهره‌برداری رسید.

در منطقه یک این آزادراه نیز عملیات عمرانی چندین ماه بود که تقریبا به پایان رسیده بود، اما موضوع نصب تجهیزات ایمنی و روشنایی خصوصا در تونل‌ها موجب به طول انجامیدن عملیات تکمیل منطقه یک این آزادراه شد، اما امروز رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد که منطقه یک آزادراه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

سید پرویز فتاح امروز در صفحه شخصی اش نوشته است، امروز بازدیدی از آخرین وضعیت پیشرفت آزادراه تهران - شمال داشتم، قطعه اول آزادراه به عنوان مهمترین بخش ا ین پروژه ملی در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

طبق گفته فتاح، ان شاء الله حاصل سال‌ها تلاش متخصصان و مهندسان داخلی افتخاری ماندگار برای ایران سرافراز و انقلاب اسلامی خواهد بود؛ بنابراین گزارش، طبق اعلام مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور منطقه دو آزادراه تهران- شمال نیز حدود سه سال پس از افتتاح منطقه یک به بهره‌برداری می‌رسد.

بنابر این گزارش، آزادراه تهران- شمال دارای دو خط رفت و دو خط برگشت است که در شیب‌های تند این پروژه دارای سه خط نیز خواهد بود.

بزرگترین تونل کشور تونل‌های تالون و البرز در مناطق یک و دو آزادراه تهران- شمال از ویژگی‌های خاص و منحصربه فرد این پروژه آزادراهی محسوب می‌شود.

آزادراه تهران- شمال به دلیل وضعیت خاص جغرافیایی محیط و سختی کار همچنین اجرای روش‌های نوین ساخت آزادراه‌ها به عنوان دانشگاه عمرانی کشور محسوب می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عباس آخوندی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
پ آقا نقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
0
1
سلام من اهل روستای شهرستانک هستم . بنیاد مستضعفان لطف کردند برای احداث فاز یک آزاد راه تمام نخاله ها را در کنار رودخانه و زمین های کشاورزی ما مستضعفان تخلیه نمودند . در قبال تذکر ما روستاییان رانندگان و کارگران آزاد راه جوانان ما را به طرز وحشتناکی زدند و چند خودرو را داغون کردند.
تمام کوه پر از نخاله است اگر سیل بزنید تمام روستای شهرستانک به همت بنیاد مستضعفان در زمین دفن خواهد شد .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان