تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

اخبار سلامتی/ روش تشخیص باروری زنان از روی صدا و صورتشان

اخبار سلامتی حاکی از آن است که زنان در دوره باروری و تخمک گذاری خود دچار تغییرات هورمونی در صورت خود می‌شوند این نشانه‌ها را می‌توان با کمی دقت کشف کرد.
اخبار سلامتی/ روش تشخیص باروری زنان از روی صدا و صورتشان
رویداد۲۴ طبق تحقیقات، تشخیص باروری زنان از روی صورت و صدای آن‌ها امکان پذیر است. این بخش جالب از نمناک درباره ارتباط بین شاخص توده بدنی، سن و سطح تستوسترون است. بین BMI، سن و سطح تستوسترون ارتباط مثبتی برقرار است.

طبق تحقیقات جذابیت صورت و صدا از باروری زنان خبر می‌دهد. طبق تحقیقاتی که در دوره قاعدگی مختلف روی تعدادی از زنان صورت گرفت؛ محققان از بزاق دهان آن‌ها نمونه برداری کردند تا سطح تستوسترون بدنشان را تشخیص دهند.

همچنین قد و وزن آن‌ها اندازه گیری و صدا و تصویر آن‌ها گرفته شد. پس از آن، از مردان خواستند جذابیت عکس‌ها و صدا‌ها را برحسب رابطه کوتاه مدت و رابطه بلند مدت انتخاب کنند.

تشخیص دوره باروری از چهره

نتیجه‌ها این را نشان می‌داد که سطح تستوسترون بدن زنان با جذابیت صورت رابطه دارد، اما ارتباط چندانی با صدا ندارد. جذابیت صورت با سن و شاخص توده بدنی رابطه عکس دارد، اما جذابیت صدا فقط با شاخص توده بدنی رابطه عکس دارد.

طبق تحقیقات زنان جوان‌تر صورت و صدای جذاب تری نسبت به سایرین دارند.

نکته جالب دیگر این است که وقتی از مردان خواستند جذابیت زنان در رابطه بلند مدت را ارزیابی کنند، آن‌ها صورت را به جای بدن به عنوان نشانه باروری انتخاب کردند و این نشان می‌دهد که تشخیص باروری از صورت راحت‌تر از بدن است.

در واقع زمان تخمک گذاری زنان را می‌توان هم از صورت هم از بدنشان تشخیص داد، در این زمان میان تنه و شکم آن‌ها ورم می‌کند و به رنگ صورتی روشن در می‌آید.

چگونه دوران باروری زنان را تشخیص دهیم؟

زنان در مرحله فولیکار از دوره قاعدگیشان بیشترین باروری را دارند که این مرحله از یک هفته بعد از قاعدگی شروع می‌شود و یک هفته بعد با شروع تخمک گذاری پایان می‌گیرد. در این دوره رفتار، فیزیک و روان زنان تغییر می‌کند که این تغییرات با تغییر دیگر پستانداران یکسان است.

به طور کلی هنگامی که زمان تخمک گذاری زنان فرا می‌رسد، جذابیت آن‌ها نیز بیشتر می‌شود. البته طرز لباس پوشیدن نیز در جذابیت تاثیر دارد.

در طول ماه رنگ پوست زنان نیز تغییر می‌کند، اما نه آن چنان محسوس؛ زیرا اکثر خانم‌ها آرایش می‌کنند و این موجب می‌شود تغییراتشان چندان به چشم نیاید.

پوست دیگر پستانداران مانند بوزینه ژاپنی و بوزینه‌های درشت زمانی که بیشترین باروری را دارند و نزدیک تخمک گذاری هستند، قرمز می‌شود. باید متوجه شده باشید که تغییرات بدن ما انسان‌ها نیز مانند آن‌ها است.

طبق تحقیقات از نظر مردان، زنانی که پوستشان قرمزتر است جذاب‌تر هستند. برای پی بردن به این مسئله ما روی ۲۲ داوطلب زن جوان تحقیقات کردیم و در ۱۳ موقعیت مختلف در ماه آن‌ها را کنترل کردیم.

چگونگی تشخیص باروری در خانم‌ها

از آن‌ها خواستیم آرایش نکنند و لباس مشکی بپوشند تا تاثیر عوامل غیر درونی کم شود (اکثر خانم‌ها نزدیک تخمک گذاری تمایل به پوشیدن لباس‌های قرمز و صورتی دارند)؛ سپس از خود عکس بگیرند.

پس از آن با استفاده از یک برنامه کامپیوتری عکس‌ها را ویرایش کردیم. ما متوجه شدیم قرمزی صورت زنان در هر دوره تغییر می‌کند، اما این تغییر به گونه‌ای نیست که با چشم غیرمسلح قابل دیدن باشد، بنابراین مردان توانایی تشخیص آن را ندارند.

زنان پیش از تخمک گذاری باروری بیشتری از بعد از آن دارند، اما قرمزی صورت در هر دو مرحله یکسان است. تاثیر دوره قاعدگی روی پوست و تغییر جذابیت زنان از نظر مردان هنوز شک برانگیز است.

اگر گونه انسان در گذشته درگیر چنین تغییراتی بود، امروزه دیگر نیست. علاوه بر این‌ها ممکن است تغییرات دیگری هم در بدن زنان رخ بدهد.

تشخیص باروری از روی لب

ما تنها لب زنان در دوره را بررسی کرده ایم. احتمالا لب زنان زمانی که بیشترین باروری را دارند، حتی بدون استفاده از رژلب قرمزتر می‌شود (زنان نزدیک تخمک گذاری به استفاده از رژلب تمایل بیشتری دارند).

در هر حال زنان نباید نگران آشکار بودن باروری شان از روی صورت باشند؛ قرمزی صورت مربوط به دوره ماهانه است نه باروری یا احتمال بارداری.
نظرات شما
پیشخوان