تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

خواص فوق العاده انار؛ از درمان کم خونی تا تقویت قوای جنسی آقایان

آیا می‌دانید انار چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ طبق تحقیقات منتشر شده در Nutrition Reviews، انار سرشار از پلی فنول است، مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که این نشان می‌دهد به کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری‌های قلبی از جمله تصلب شرایین کمک می‌کند.

رویداد۲۴  انار خواص فوق العاده و فراوانی برای سلامت دارد و دارای عطر و طعم فوق العاده‌ای است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است که در مقابله با ویروس‌ها و رادیکال‌های آزاد که سبب ایجاد تومور می‌شوند موثر می‌باشند. انار حاوی کلسیم، پتاسیم، روی، ویتامین K، نیاسین و فولات و همچنین ویتامین‌های A. C؛ و E. است. این میوه شگفت انگیز تقریبا سه برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد.

آیا می‌دانید انار چه فوایدی برای سلامتی دارد؟ طبق تحقیقات منتشر شده در Nutrition Reviews، انار سرشار از پلی فنول است، مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که این نشان می‌دهد به کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری‌های قلبی از جمله تصلب شرایین کمک می‌کند.

از مزایای شگفت انگیز انار با نوشیدن آبمیوه فراوری شده و یا خود میوه به صورت خام، سلامت بدن خود را تقویت کنید.

خواص انار

به طو کلی، انار برای از بین آکنه مفید است و از طریق کنترل رشد باکتری‌ها و فعالیت لیپاز گلو درد را نیز درمان می‌کند. از دیگر مزایای سلامتی این میوه می‌توان به کمک به رفع اختلالات گوارشی، مشکلات دهان و دندان، کم خونی و پیشگیری از مشکلات قلبی و سرطان اشاره کرد. بر اساس نتایج منتشر شده تحقیقی در مجله تغذیه، مصرف این میوه به افراد مبتلا به آرتروز نیز توصیه می‌شود.

۱. اختلالات معده را کاهش می‌دهد

پوست انار و برگ آن برای آرام کردن اختلالات معده یا اسهال ناشی از هر نوع مشکلات گوارشی مفید است. نوشیدن دمنوش حاصل از برگ‌های این میوه نیز به درمان مشکلات گوارشی کمک می‌کند. براساس تحقیقات منتشرشده در ژورنال Ethnopharmacology، این میوه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می‌تواند در پیشگیری از بروز زخم معده موثر باشد. آب انار همچنین برای کاهش مشکلاتی مانند اسهال خونی و وبا مفید است.

۲. کاهش مشکلات قلبی عروقی

طبق تحقیقات منتشر شده در ژورنال تغذیه آمریکایی، انار سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند کلسترول بد LDL در بدن کاهش دهد. طبق مشاهدات محققین، مصرف منظم آب انار ضایعات آترواسکلروتیک در موش‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش و فشار خون را نیز پایین می‌آورد. به دلیل این ویژگی ها، انار مطمئنا از نظر تقویت و بهبود سلامت قلبی مهم است و میتواند به سادگی به رژیم غذایی افزوده شود. اجزای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در این میوه به جلوگیری از تجمع کلسترول بد کمک کرده و در نهایت سبب پاک شدن شریان‌ها از هرگونه لخته می‌شود.

۳. خواص ضد سرطان

انار حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان به نام فلاونوئید‌ها است. این فلاونوئید‌ها برای مقابله با رادیکال‌های آزاد ایجاد کننده سرطان بسیار مفید هستند. براساس تحقیقات انجام شده توسط انجمن سرطان آمریکا، مصرف منظم انار می‌تواند سطح PSA در بدن را کاهش دهد و در مبارزه با سلول‌های سرطانی موثر عمل کند.

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که انار ممکن است مانع از پیشرفت بیماری سرطان شود، زیرا خاصیت القا کننده آپوپتوز را دراد که در آن سلول‌های سرطانی خود را از بین می‌برند. این میوه به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از انتی اکسیدان‌ها و خاصیت ضد التهابی توانایی مهار کردن سلول‌های سرطانی را دارد.

۴. مراقبت از دهان و دندان

انار‌ها با داشتن خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی خود به کاهش تشکیل پلاک دندان کمک کرده و در برابر بیماری‌های مختلف از دهان محافظت می‌کنند.

۵. جلوگیری از آرتروز

مطالعه دکتر سید احمد، در بخش بیماری‌های روماتیسمی دانشگاه Case Western، کلیولند، ایالات متحده، نشان داد که اثرات ضد التهابی انار ممکن است از تخریب غضروف در بیماری آرتروز جلوگیری کند. عصاره انار این قابلیت را دارد که سرعت روند تخریب غضروف را کم کند. علاوه بر این انار‌ها ایجاد آنزیم‌هایی که وظیفه تجزیه بافت‌های همبند در بدن را دارند، پیشگیری می‌کنند.

۶. درمان کم خونی

مصرف این میوه سبب حفظ جریان خون سالم در بدن می‌شود. انار حاوی آهن است، در نتیجه در کاهش علائمی مانند کم خونی، خستگی، سرگیجه و ضعف نقشی جدی دارد.

۷. کنترل دیابت

تحقیقات منتشر شده در مجله تحقیقات تغذیه‌ای Elsevier حاکی از آن است که ترکیبات موجود در انار دارای خواص ضد دیابتی هستند. علاوه بر این، آب انار دارای پلی فنول‌های بی نظیر آنتی اکسیدانی مانند تانن‌ها و آنتوسیانین‌ها است که به کنترل دیابت نوع ۲ کمک می‌کند. این مطالعه نشان می‌دهد که پوست و عصاره انار به میزان قابل توجهی در کاهش قند خون موثر است.

۸. درمان اختلالات نعوظ

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا تحت سرپرستی کاظم آزادزوی از مرکز پزشکی بوستون، که بر روی ۶۱ مرد انجام شد نشان می‌دهد که مصرف انار میتواند اختلالات نعوظ را بهبود ببخشد.

سایر مزایا انار

فواید دیگری نیز برای خوردن این میوه شگفت انگیز وجود دارد، مانند جلوگیری از پیشرفت عفونت در بدن، طبق مطالعه‌ای که در انستیتو ملی بهداشت منتشر شده است، بیمارانی که سه بار در هفته آب انار نوشیدند، در مقایسه با بیمارانی که دارونما دریافت کردند، تجربه بستری به مدت کمتری در بیمارستان‌ها داشتند.

یک مطالعه انجام شده توسط دکتر سوزان بوکهایمر و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیا، انارنقش تقویت کننده حافظه در افراد میانسال و سالخورده دارد. از همین رو مصرف انار ممکن است احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

انار‌ها سرشار از آنتی اکسیدان مانند پروانتوسیانیدین و فلاونوئید هستند و حاوی ویتامین C. می‌باشند که با به تاخیر انداختن علایم پیری چین و چروک از سلامت پوست محافظت می‌کنند. در نتیجه فرد پوستی شاداب و درخشان خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آنتی اکسیدان
نظرات شما
پیشخوان