تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا:

یک پنجم زوجین کشور نابارور هستند

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، گفت: در حال حاضر از هر پنج زوج در کشور، یک زوج با مشکل ناباروری درگیر است.
یک پنجم زوجین کشور نابارور هستند
رویداد۲۴ علی صادقی‌تبار، روز دوشنبه در نشست «نقد و بررسی آسیب شناسی تابوانگاری ناباروی» که در مرکز درمان ناباروری ابن سینا برگزار شد، افزود: با توجه به زندگی صنعتی و شهرنشینی و همچنین محدودیت‌های اقتصادی، شاهد افزایش سن ازدواج و کاهش تمایل زوجین به فرزندآوری هستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش جمعیت کشور، باید با این عوامل و زمینه‌ها مقابله کنیم، ادامه داد: در حال حاضر از هر پنج زوج، یک زوج درگیر ناباروری هستند و مسئله حائز اهمیت در این زمینه، توجه به جمعیت کشور و سلامت روان افراد درگیر با ناباروری است.

صادقی‌تبار تصریح کرد: در ناباروری باید نگاه افراد و خانواده‌ها را تغییر دهیم چرا که این موضوع به معنای ناتوانی جنسی نیست و در توسعه یک جامعه، جوان بودن رده سنی بسیار اهمیت دارد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا درباره دارو‌های درمان ناباروری نیز توضیح داد: دارو‌های موجود در کشور، همان دارو‌های استانداردی است که در دیگر کشور‌ها موجود است. دارو‌های تولید داخل نیز در کنار دارو‌های خارجی وجود دارد و خوشبختانه سازمان بیمه بسیاری از این دارو‌ها را تحت پوشش خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:
وی درباره توریسم‌درمانی در حوزه ناباروری افزود: در ایران مجموعاً هزینه درمان ناباروری حدود هزار دلار است و به دلیل سطح درمانی بالا و از سوی دیگر، پایین بودن هزینه‌های درمانی، شاهد مراجعه بسیاری از بیماران خارجی برای درمان به کشور هستیم.

صادقی‌تبار در خصوص لزوم عدم استفاده از درمان‌های سنتی در ناباروری نیز اظهار داشت: استفاده از این نوع درمان‌ها، منجر به از دست دادن فرصت طلایی باروری برای زوجین می‌شود چرا که والدین چندین سال زمان خود را صرف درمان‌های غیرحرفه‌ای کرده یا به مراکز درمانی فردی مراجعه می‌کنند درحالی‌که درمان‌های سنتی گاه ممکن است به قدرت باروری زوجین نیز آسیب بزند و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا در پایان تأکید کرد: درمان ناباروری فرآیندی زمانبر است، اما نیازمند پشتکار و صبر زوجین است؛ در نهایت می‌تواند نتیجه‌بخش باشد.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان