تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

جداسازی ذرت‌های آلوده از کالا‌های اساسی در بندر امام

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: انبار‌هایی که ذرت‌های آلوده در آن نگهداری می‌شود با انبار سایر کالا‌های اساسی مجزا است و همه اصول بهداشتی برای رعایت امنیت غذایی مردم انجام شده است. ‌

جداسازی ذرت‌های آلوده از کالا‌های اساسی در بندر امام

رویداد۲۴ محمد راستاد درباره ذرت‌های آلوده در بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: صاحب کالا (ذرت‌های آلوده) به‌صورت مستمر و مجدانه دنبال مشتری خارجی است تا بتواند محموله ذرت را به کشور دیگری صادر کند.

وی اظهار کرد: وی هنوز موفق به این کار نشده است و امیدوار هستیم گیرنده کالا با سرعت بیشتری مشخص شود تا بتوان این ذرت‌ها را از بندر امام خمینی (ره) خارج کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان راهی یافت تا ذرت‌های آلوده از انبار بندر امام خمینی (ره) خارج شود، گفت: صاحب کالا به جهت هزینه انبارداری که پرداخت می‌کند به‌دنبال مشتری خارجی است، این امر برای صاحب کالا انگیزه بزرگی است تا دیگر مشمول پرداخت هزینه انبارداری نشود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: انبار‌هایی که ذرت آلوده در آن نگه‌داری می‌شود با انبار سایر کالا‌های اساسی مجزا است و همه اصول بهداشتی برای رعایت امنیت غذایی مردم انجام شده است، بنابراین در این خصوص هیچ نگرانی وجود ندارد؛ بنابراین گزارش از حدود ۵۰۰ هزار تن ذرت وارده به بندر امام خمینی (ره) در سال ۹۵، میزان ۱۵۰ هزار تن ذرت، آلوده شناخته شد که هیچ یک از این محموله‌ها امکان ترخیص از بندر پیدا نکرده است.

امروز نیز سازمان ملی استاندارد، گمرک جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی، در بیانیه‌ای مشترک، درباره ذرت‌های آلوده اعلام کردند: پیرو انتشار اخبار متناقض درباره ورود ذرت‌های آلوده، به هموطنان گرامی اطمینان می‌دهیم کیفیت و سلامت ۳۵۰ هزار تن ذرت قبل از ورود به کشور را سه مرجع نظارتی سازمان ملی استاندارد ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی پایش و تایید کرده اند و سپس مجوز‌های لازم برای ترخیص صادر شده است، بنابراین مصرف کنندگان محترم نسبت به سلامت ذرت‌ها و محصولات تهیه شده از این محموله هیچگونه نگرانی نداشته باشند.

در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: تاکید می‌شود برای ذرت‌هایی که آلودگی آن در آزمایش‌های متعدد به اثبات رسیده، مجوز ورود به کشور صادر نشده و از ترخیص آن‌ها ممانعت به عمل آمده است، بدیهی است، برای ارکان مختلف دولت، همواره سلامت و ایمنی مواد غذایی جامعه در اولویت قرار دارد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان