تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۱۴ آبان ۱۳۹۸

بدهی عمومی آمریکا مادر همه حباب‌ها/ احتمال رکود در اقتصاد آمریکا طی دو سال آینده

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که به احتمال زیاد طی ۲ سال آینده شاهد رکود در اقتصاد آمریکا خواهیم بود.

بدهی عمومی آمریکا مادر همه حباب‌ها/ احتمال رکود در اقتصاد آمریکا طی دو سال آینده

رویداد۲۴  جو زیدل، کارشناس ارشد اقتصادی، در مؤسسه بلک استون می‌گوید: هر چرخه اقتصادی با یک عدم تعامل به پایان می‌رسد که این عدم تعامل بدهی عمومی است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی افزایش شدید بدهی عمومی آمریکا می‌تواند مادر همه حباب‌ها باشد.

این کارشناس اقتصادی گفت: سقوط بازار توافق‌نامه‌های بازخرید، سود منفی اوراق بدهی، اختلافات تجاری در سراسر جهان و کاهش شدید تولیدات صنعتی همه و همه به نظر بی‌ربط هستند، اما در پایان هر سیکل اقتصادی ما شاهد سیگنال‌های هشداری هستیم که به نظر بی‌ربط می‌آیند.

زیدل گفت: باید متوجه بود که هیچ کدام از این اتفاقات به صورت تصادفی رخ نداده‌اند.

وی افزود: سرمایه‌گذاران پیش و پس از بحرانرکود اقتصادی در ترکیدن حباب مسکن در آمریکا نیز شاهد چنین اتفاقاتی بودند و حالا نیز ما می‌بینیم که این سیگنال‌ها در حال رخ دادن هستند.

زیدل معتقد است مادر همه حباب‌ها در بازار بدهی عمومی آمریکا است و این مسئله شتاب دهنده‌ای است که احتمالا باعث وقوع رکود بزرگ بعدی در اقتصاد آمریکا خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید که انتظار داریم این رکود بین اواسط سال ۲۰۲۰ تا پایان سال ۲۰۲۱ رخ دهد.

وی ادامه داد: من نسبت به چشم انداز اقتصادی موضع محتاطانه‌تری را اتخاذ کرده‌ام، انتظار ندارم طی ۶ ماه آینده شاهد رکود باشیم، اما فکر هم نمی‌کنم وقوع رکود بیش از دو سال از امروز طول بکشد. از سوی دیگر معتقدم که افزایش شدید بدهی عمومی احتمالا مادر همه حباب‌ها خواهد بود.

کارشناس مؤسسه بلک استون می‌گوید: تا ۶ ماه پیش از وقوع رکود ما شاهد بالا رفتن بازار‌های سهام خواهیم بود و این بدین معناست که هنوز بازار‌های سهام رشد خواهند کرد.

منبع: فارس
برچسب ها: اقتصاد آمریکا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان