تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

خبر جدید همتی از بازار ارز: ذخایر کافی داریم و ثبات نرخ ارز ادامه دارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: با اطلاع و شناختی که از توانایی، امکانات و ذخایر ارزی کشور دارم، ثبات نسبی بازار ارز تداوم خواهد داشت.

ثبات نرخ ارز

رویداد۲۴  «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی امروز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: پیش‌تر تاکید کردم به علت سیاست‌های ارزی بانک مرکزی و نقش صادرکنندگان غیرنفتی در تامین ارز سامانه نیما و واردات در مقابل صادرات و نیز مدیریت و راهبری بانک مرکزی برای کنترل بازار اسکناس ارز، تامین روانتر نیاز‌های وارداتی و منطقی‌تر شدن قیمت ارز را دربازار شاهدخواهیم بود.

وی گفت: البته این نکته را هم بار‌ها تاکید کردم که در شرایط تحریمی برخی عوامل سیاسی نیز در مقاطعی تاثیر حداقلی در نوسانات ارزی دارند و اخبار به ظاهر مثبت و منفی هر کدام تا حدودی می‌توانند بازار ارز را متاثر کنند.

رئیس بانک مرکزی می‌گوید: این بانک تلاش کرده است تا به طور مرتب با نرخ مناسب بازار، از طریق صرافی‌های منتخب امکان لازم برای پاسخگویی به عرضه ارز‌های خانگی و صادراتی را فراهم آورد. همچنین خرید خالص روزانه میلیون‌ها یورو از ارز عرضه شده خانواده‌ها و فعالان اقتصادی توسط بانک مرکزی ایران نتیجه تداوم این سیاست هاست.

همتی در پایان نوشت: آنچه که تاکنون درباره تقویت ارزش پول ملی گفتم در مورد تاثیر مقاومت مردم و عملکرد یکسال اخیر در برابر فشار حداکثری بوده است و به هیچ وجه نافی آنچه که تحریم‌های ظالمانه بر ارزش پول ملی و سطح قیمت‌ها و فشار بر اقشار آسیب پذیر آورد، نیست.
همتی
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان