تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

عده‌ای در قم و مشهد از لباس روحانیت سوءاستفاده می‌کنند

«نصرت‌الله لطفی»، قائم‌مقام شورای تبلیغات اسلامی کشور، چندی پیش درباره شعار امسال ۱۳ آبان اعلام کرده بود که شعار بر اساس منویات رهبری با نام استکبارستیزی سرآغاز افول آمریکا نام‌گذاری شده است.

غرویان

رویداد۲۴  اما در مراسم ۱۳ آبان ماه با وجود آنکه شورای تبلیغات اسلامی شعار آن را نیز مشخص کرده بود، عده‌ای که با در دست داشتن شعار‌هایی مثل «ای مدعی بهشت برجام/ استخر فرح تو را سرانجام» به گونه‌ای دولت و رئیس جمهور را تهدید به مرگ کردند.

محسن غرویان استاد حوزه علمیه گفت: این اقدامات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده است. چراکه این افراد دیده‌اند در دوره اخیر در جلب رضایت مردم ناتوان هستند و کاندیدا‌های آن‌ها در مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، شکست خورده‌اند.

او افزود: این افراد برای اینکه رئیس‌جمهور آینده را از طیف خودشان که همان آقای احمدی‌نژاد است روی کار بیاورند، دست به چنین اقداماتی می‌زنند؛ بنابراین تخریب روحانی به همین خاطر است تا محبوبیت او را در بین مردم کم کرده تا شاید بتوانند، رئیس جمهور آینده را از طیف خودشان داشته باشند.

غرویان با بیان اینکه در گذشته نیز این مدل برنامه‌ها را شاهد بوده ایم، تصریح کرد: زمان هاشمی رفسنجانی نیز شاهد این مدل برنامه‌ها بوده‌ایم. این افراد می‌دانند که اقدامات‌شان برخلاف نظر مقام معظم رهبری است، اما «الغریق یتشبث بکل حشیش» کسی که درحال غرق شدن است به هر چیزی دست می‌اندازد تا نجات پیدا کند.

این مدرس حوزه اضافه کرد: حرکات این افراد نشانه شکست تفکرات افراطی در بین مردم است. جریانات افراطی می‌خواهند که مردم از نظام روحانیت دل زده شوند البته این اتفاق نیز رخ داده است و مردم دیده‌اند، شعار‌های توخالی هیچ نتیجه‌ای در زندگی آن‌ها جز استمرار دعوا نداشته است.

او با اشاره به سخنان روحانی درباره دعوا‌های ۴۰ سال گذشته که هیچ نتیجه‌ای نداشته است، اظهار کرد: قرار نیست ما دائم با یکدیگر دعوا کنیم. باید یک راه حلی برای مشکلات کشور پیدا کنیم. اما این افراد نگاه واقع بینانه به مسائل کشور را ندارند و در خیالات خودشان فکر می‌کنند، این حرکات را انجام داده‌اند تا مشکلی را از مشکلات مردم حل کنند در حالی که تا امروز نتیجه عکس داده است.

غرویان در پاسخ به این سوال که چرا اعتراضات از قم و مشهد صورت می‌گیرد؟ مطرح کرد: عده‌ای دو شهر قم و مشهد را پایگاه خود قرار داده‌اند تا نشان دهند ما از موضع علما، مرجعیت و حوزه صحبت می‌کنیم، در حالی که مراجع نیز این افراد را محکوم کرده‌اند. شعار‌هایی که در فیضیه داده شد شبیه پلاکارد‌های این افراد در ۱۳ آبان بود. این افراد از خارج حوزه مدیریت می‌شوند و حرکت‌های آن‌ها خارج از حوزه است، اما طلبه‌ها از لباس روحانیت به عنوان ابزار، برای اعتراضات خود استفاده می‌کنند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: غرویان ، قم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
2
مگر مملکت قانون ندارد که هرکسی لباس بپوشد وفحاشی کند
علی اصغر قاسم پور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
افراطی گری و شعارهای تند و تو خابی جز برافروختن تش کینه ها و شعله ور کردن آن و آثار زیانبار و مخرب آن چیزی در بر ندارد. مردم هزینه ی این تندرویهای گروهی نسبتا" اقلیت را می پردازند. با رفتار عاقلانه می شود هم به مقصود رسید و هم هزینه ای نپرداخت و هم آتش برپا نکرد.
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
اره برادر چرا دعوا
باهم بخورین هنوز خیلی مونده! !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
برو بنده خدا. کسی محض رضای خدا قدم از قدم بر نمیداره،و هرکسی رو که میبینی به یکی از ارکان قدرت وصله. اونقدر در این سالیان خوردن و بردن و به طرق مختلف در جای جای این مملکت سرمایه گزاری کردن تا در هر برهه ای با استفاده از ان نیات و اهداف خود رو عملی کنند که از شمار خارج شده و استعمار و استثمار مردم هم فرقی نمیکنه که بوسیله افراد داخلی خودپسند باشه یا دول خارجی قدرت طلب.
بهروز صادقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
0
0
حاج آقا غرویان سوراخ دعا را گم کرده، روحانیت قم و تهران سواستفاده نمی کنند، روحانیان عادی که دستشان به جایی نمی رسد، آقایان صاحب مسئولیت و صاحب نفوذ تهران تشریف دارن، اکثرا همه از هم فکران آقای غرویانند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
زپلشک...... دروغ های حسن روحانی وناکارامدی دولت ک زندگی مردم فلج کرده فقط باعث تنفرمردم ازاصلاحات شده خودحاج اقا هم پروندش درخشان نیست
نظرات شما
پیشخوان