تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
نشنال اینترست گزارش داد؛

نگرانی اسرائیل از پیشرفت‌های موشکی ایران/ تهران از طراحی بومی به جای کپی‌برداری از دیگران استفاده می‌کند

نشنال اینترست در گزارشی به پیشرفت‌های موشکی ایران پرداخت.
نگرانی اسرائیل از پیشرفت‌های موشکی ایران/ تهران از طراحی بومی به جای کپی‌برداری از دیگران استفاده می‌کند
رویداد۲۴ نشنال اینترست: ایران به تازگی از کیتی رونمایی کرده است که می‌تواند موشک‌های سطح به سطح غیرهدایت شونده را به موشک‌های هدایت شونده تبدیل کند.

این کیت «لبیک» نام دارد. این کیت مانند خانواده موشک‌های فاتح ۱۱۰ جایی میان پیشرانه راکت و کلاهک آن نصب می‌شود تا به هدایت آن پرتابه بپردازد. به نظر می‌رسد این کیت با راکت‌های خمپاره‌ای سنگین زلزال با قطر ۶۱۰ میلیمتر، سازگار باشد.

این پیشرفت‌ها، کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است، چون زرادخانه موشکی حزب‌الله حداقل ۱۵۰ هزار موشک دارد که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است.

«یوزی رابین» کارشناس صهیونیستی دفاع موشکی درباره پیشرفت‌های ایران در این زمینه گفت: این کیت‌ها اتفاق جدیدی نیست، اما چیزی که جدید است ویژگی آیرودینامیکی بال‌ها است که منحصر بفرد است و تا به حال هیچ کشوری به آن دست نیافته است. ایران از طراحی بومی به جای کپی‌برداری از دیگران استفاده کرده است و این نشان از اعتماد به نفس آن‌ها دارد.

اگر ایران بتواند موشک‌های غیرهدایت شونده را به تسلیحاتی هدایت شونده تبدیل کند، این موضوع می‌تواند تغییر چشمگیری در تاثیرگذاری موشک‌ها ایجاد کند.

ایران سامانه‌های موشکی مختلفی دارد که بر اساس طراحی موشک‌های قدیمی شوروی است. طبیعی است که اسرائیل نگران پیشرفت‌های ایران در این زمینه باشد اگر این موشک‌ها قابلیت مانورپذیری نیز داشته باشند ممکن است که سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل مانند گنبد آهنین نیز نتوانند با آن‌ها مقابله کنند.

عربستان سعودی نیز باید نگران باشد. حمله اخیر پهپادی و موشکی به تاسیسات نفتی سعودی که توسط انصارالله یمن انجام شده خسارت‌های زیادی برای آن‌ها ایجاد نمود.

این در حالی است که سعودی‌ها میلیارد‌ها دلار برای خرید سامانه دفاع موشکی آمریکایی پاتریوت هزینه کردند، اما سعودی‌ها نتوانستند ردیابی و مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌ها در این حمله را به خوبی انجام دهند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان