تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

آیفون ۱۱ پرو مکس امتیار ۱۱۷ را از DxOMark کسب کرد

پس از هفته‌ها انتظار، مؤسسه‌ی DxOMark سرانجام دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس را به‌شکلی ریزبینانه موردبررسی قرار داد و امتیاز ۱۱۷ را به آن اعطا کرد.
آیفون ۱۱ پرو مکس
رویداد۲۴ آیفون ۱۱ پرو مکس جدیدترین و بهترین پرچم‌دار اپل تابه‌امروز به‌شمار می‌آید و زمان زیادی از عرضه‌ی رسمی آن به بازار نمی‌گذرد. این محصول از نمایشگر ۶/۵ اینچ OLED سوپر رتینا XDR بهره‌مند است و برای پردازش وظایف مختلف از تراشه‌ی قدرتمند A۱۳ بایونیک استفاده می‌کند. پرچم‌دار جدید اپل حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد و نخستین گوشی از خانواده‌ی آیفون به‌شمار می‌آید که در پنل پشتی از سه دوربین مجزا بهره‌مند است.

آیفون ۱۱ پرو مکس سه دوربین در پنل پشتی دارد: دو دوربین اول دارای لنز عریض (دوربین اصلی) و تله‌فوتو با فاصله‌ی کانونی مشابه دوربین‌های گوشی آیفون ۱۰ اس مکس هستند. در پرچم‌دار جدید اپل افزون بر دوربین‌های یادشده، دوربین سومی نیز با لنز فوق عریض قرار داده شده است که از فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متری بهره می‌گیرد.

دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس نه‌تن‌ها از لحاظ سخت‌افزاری بلکه از لحاظ نرم افزاری نیز بهبود‌های درخورتوجهی به‌خود دیده است تا توانایی زیادی برای ثبت تصاویر و فیلم‌های باکیفیت داشته باشد. اپل در گوشی جدیدش از فناوری خاصی با نام دیپ فیوژن (Deep Fusion) استفاده کرده که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است. دیپ فیوژن با بهره‌گیری از توان موتور عصبی تراشه‌ی A۱۳ و فناوری یادگیری ماشین پیشرفته، تک‌تک پیکسل‌های ثبت‌شده در تصاویر را بهنیه‌سازی می‌کند تا نتیجه‌ی کار به‌بهترین شکل ممکن به‌نظر برسد. دیپ فیوژن ضمن زیاد کردن جزئیات بافت‌ها، نویز تصاویر را کاهش و گستره‌ی داینامیکی وسیع‌تری را ارائه می‌دهد.

مشخصات کلیدی دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس اپل

دوربین سه‌گانه

دوربین اصلی: مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۲.۵۵ اینچ و لنزی با فاصله‌ی کانونی ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/۱.۸، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS)

دوربین فوق عریض: مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزی با فاصله‌ی کانونی ۱۳ میلی‌متر و دیافراگم f/۲.۴

دوربین تله‌فوتو: مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه‌ی ۱/۳.۴ اینچ و لنزی با فاصله‌ی کانونی ۵۲ میلی‌متر و دیافراگم f/۲.۰، پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS)
فلاش چهارگانه‌ی دو رنگ LED

توانایی ضبط ویدئو ۴K (معادل ۲۱۶۰ p) با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه (تنظیمات دوربین به‌صورت پیش‌فرض روی کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه تعیین شده است)

DxOMark به‌دنبال بررسی دقیق و موشکافانه دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس تصمیم گرفته است امتیاز کلی ۱۱۷ را به آن اعطا کند؛ پرچم‌دار جدید اپل در بخش عکس‌برداری موفق به کسب امتیاز ۱۲۴ و در بخش فیلم‌برداری موفق به کسب امتیاز ۱۰۲ شده است. آیفون ۱۱ پرو مکس با کسب امتیاز ۱۱۷ به جمع پنج گوشی برتر بررسی‌شده توسط DxOMark راه پیدا کرده است؛ درواقع محصول جدید اپل هم‌اکنون پس از هواوی میت ۳۰ پرو (با امتیاز ۱۲۱) و شیائومی می‌CC۹ پرو (با امتیاز ۱۲۱) در رده‌ی سوم جدول جای گرفته است. کسب امتیاز ۱۲۴ در بخش عکس‌برداری نشان می‌دهد آیفون ۱۱ پرو مکس یکی از بهترین گوشی‌های بازار در زمینه‌ی ثبت عکس از اجسام ثابت است. در ضمن آیفون ۱۱ پرو مکس از لحاظ فیلم‌برداری به‌صورت مشترک با می‌CC۹ پرو شیائومی در رده‌ی نخست جای می‌گیرد.

DxOMark از مدتی پیش گوشی‌های هوشمند را از لحاظ توانایی در زمینه‌ی پخش محتوای صوتی نیز موردبررسی قرار می‌دهد. آیفون ۱۱ پرو مکس با کسب امتیاز ۷۱ در صدر جدول بهترین گوشی‌های DxOMark از لحاظ کیفیت پخش محتوای صوتی قرار دارد. ظاهرا گوشی جدید اپل با سیستم‌عامل iOS ۱۳.۲ موردبررسی و آزمایش قرار گرفته است؛ بنابراین قابلیت مهم نرم‌افزاری دیپ فیوژن روی آن فعال بوده است. حسگر آیفون ۱۱ پرو مکس در مقایسه با حسگر هواوی میت ۳۰ پرو اندازه‌ی کوچک‌تری دارد؛ اما همین حسگر توانسته است به‌لطف دیپ فیوژن در زمینه‌ی نمایش جزئیات هنگام بزرگ‌نمایی معمولی، عملکردی مشابه حسگر میت ۳۰ پرو ارائه دهد.

DXOMark به‌طور ویژه به گستره‌ی داینامیکی عالی دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس و توانایی آن برای نمایش جزئیات در تصاویر اشاره می‌کند. این مؤسسه همچنین فوکوس خودکار سریع و لرزش‌گیر تحسین‌برانگیز هنگام ضبط ویدئو را جزو دیگر نقاط قوت دوربین پرچم‌دار جدید اپل به‌شمار می‌آورد. میزان نویز تصاویر آیفون ۱۱ پرو مکس در مقایسه با نویز تصاویر ثبت‌شده توسط آیفون ۱۰ اس مکس به‌طرز چشم‌گیری کاهش پیدا کرده است.

عملکرد دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس هنگام بزرگ‌نمایی یک یا دو برابری بسیار عالی است؛ اما این دوربین هنگام بزرگ‌نمایی زیاد، جزئیات کمتری را در مقایسه با دوربین پرچم‌دار جدید هواوی به‌نمایش می‌گذارد. ناگفته نماند که میت ۳۰ پرو بزرگ‌نمایی اپتیکال ۳ برابری را ارائه می‌دهد. افزون بر این موارد، DxO می‌گوید توانایی دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس در زمینه‌ی ثبت جلوه‌ی بوکه در حد و اندازه‌ی پرچم‌دار هواوی نیست؛ این موضوع به‌خصوص هنگام مشاهده‌ی دقیق اطراف موی سر، به‌چشم می‌خورد.

آیفون ۱۱ پرو مکس در زمینه‌ی فیلم‌برداری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به‌لطف بهره‌مندی از گستره‌ی داینامیکی وسیع، عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. این دوربین همچنین جزئیات سوژه‌های موجود در سایه را به‌شکلی عالی به‌تصویر می‌کشد. DxO می‌گوید در برخی ویدئو‌های ضبط‌شده که شامل آسمان یا اجسام صیقلیِ بازتاب‌دهنده‌ی نور بوده‌اند، برخی بی‌ثباتی را در رنگ آن‌ها مشاهده کرده است.
منبع: زومیت
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان