تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

آماده‌باش کامل یگان‌های ارتش در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی و اردبیل

ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، گفت: یگان‌های ارتش در آماده باش کامل به‌سر می‌برند.
ارتش در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی
رویداد۲۴ امیر سرتیپ دوم میرزایی ارشد نظامی ارتش در استان‌های آذریایجان و اردبیل گفت: در پی وقوع زمین لرزه بامداد امروز در مناطقی از استان آذربایجان شرقی بلافاصله پس از حادثه به تمامی فرماندهان منطقه اعلام شد که در آماده باش کامل قرار داشته باشند.

وی افزود: گردان‌های بلیات تیپ‌های متحرک هجومی مراغه، میانه، اردبیل، سراب، تبریز با تمامی تجهیزات در آمادگی کامل هستند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند. پس از وقوع زلزله بلافاصله با مسئولین استانی، رییس ستاد بحران، استاندار، معاون سیاسی و دیگر عزیزان تماس برقرار کردیم و آمادگی کامل ارتش را به این عزیران اعلام کردیم.

امیر سرتیپ دوم میرزایی فرمانده عملیاتی لشکر ۲۱ نزاجا افزود: در حال حاضر نیز تیم‌های پزشکی مراغه و تبریز در محل حادثه حضور دارند و به خدمت رسانی مشغول هستند.

ارشد نظامی ارتش در استان آذربایجان و اردبیل خاطر نشان کرد: چند فروند بالگرد هوانیروز نیز آماده هستند تا در صورت درخواست وارد عمل خواهد شد.

سراب تلفات جانی و مالی نداشت

همچنین ایسنا نوشت:

یوسف داوودی نماینده سراب نیز با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله زده سراب، بیان کرد: پس از زلزله بامداد امروز، اولین مشکلی که با آن مواجه شدیم ازدحام مردم در بیمارستان بود. به طور معمول جمعیت بالایی در بیمارستان بستری هستند پس از زلزله دیوار‌های بیمارستان نیز ترک‌هایی برداشت و از سوی دیگر تعداد بالایی مصدوم برای درمان به بیمارستان مراجعه کرده بودند.

وی در ادامه اظهار کرد: خیلی از مردم نیز وحشت زده شده و استرس بالایی داشتند، اما خوشبختانه تمام تیم پزشکی در بیمارستان حاضر شدند حتی پزشکانی که در منزل بودند خود را به بیمارستان رساندند. شدت زلزله بسیار شدید و به طوری بود که سرپا ایستادن مشکل بود.

نماینده مردم سراب در مجلس تصریح کرد: زلزله خساراتی به روستا‌ها وارد کرد، اما خوش بختانه در شهرستان سراب تلفات انسانی نداشتیم. تعدادی از افراد مصدوم شدند که خوش بختانه خدمات پزشکی از همان ابتدا به آنان ارائه شد و اکنون تحت درمان هستند. در زلزله تلفات دامی مقداری بالا بود. بعضی از طویله‌ها که گلی بودند فروریخته و تعدادی از دام‌ها تلف شدند. خسارت وارده به ساختمان‌ها نیز بالا بود. دیوار اکثر خانه‌ها ترک برداشته و یا بخشی از آنان فروریخته است.

وی در ادامه تاکید کرد: از آنجا که سراب نیز سردسیر است باید هرچه سریع‌تر چاره‌ای اندیشیده شود. تعدادی از دام‌ها نیز زیر آوار مانده‌اند که عملیات برای نجات آنان آغاز شده است. بر اساس آمار اولیه ۲۵ مورد ترکیدگی لوله گاز داشتیم که خوش بختانه همگی مرتفع شده اند. برق در تعدادی از روستا‌ها قطع بود، اما بر اساس آماری که اکنون به من رسیده است برق در تمامی روستا‌ها وصل شده است.

وی افزود: در ابتدا استرس شدیدی به مردم وارد شد، اما اکنون وضعیت تحت کنترل است و بنده از تمام مسئولین استانی و پرسنل بخشداری و تیم پزشکی استان برای خدمت رسانی به مردم تشکر می‌کنم.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: زلزله
نظرات شما
پیشخوان