تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸

ادعای پنتاگون: درآمد نفت سوریه به آمریکا نمی‌رود

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مدعی شده است که درآمد حاصل از استخراج و فروش نفت سوریه قرار نیست به ایالات متحده برود بلکه به کُرد‌ها و متحدان آن‌ها در شمال‌شرق سوریه تعلق می‌گیرد.
انتقال درآمد نفت سوریه به آمریکا
رویداد۲۴  به نقل از رویترز، «جاناتان هافمن» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی خبری مدعی شد، درآمد میدان‌های نفتی در شمال شرق سوریه به ایالات متحده تعلق نمی‌گیرد بلکه به «نیرو‌های دمکراتیک سوریه» می‌رسد.

این سخنگو گفت: «درآمد به آمریکا نمی‌رود، می‌رسد به نیرو‌های دمکراتیک سوریه.»

وی در عین حال تاکید کرد: «هدف این است که نیرو‌های دمکراتیک سوریه توانایی آن را پیدا کنند که در جریان کارزار نظامی علیه داعش بر نیروی خود بیافزایند.»

هافمن افزود: «این موضوع جلوی داعش را، برای این‌که صاحب درآمد ناشی از نفت سوریه شود، می‌گیرد و به کُرد‌ها و نیرو‌های دمکراتیک اجازه می‌دهد کنترل آن را نیز در دست داشته باشند.»

کرد‌ها از مهم‌ترین متحدان ائتلاف به رهبری آمریکا در جریان نبرد‌ها علیه گروه تروریستی داعش در سوریه بودند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرد که واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند.

ترامپ همچنین خود در جریان یک سخنرانی پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر ارشد داعش توسط نیرو‌های آمریکایی در سوریه، گفته بود: «من همیشه این را گفته‌ام: نفت را حفظ کن. ما می‌خواهیم از نفت نگه‌داری کنیم. ۴۵ میلیون دلار در ماه.» این اظهارات واکنش‌های گوناگونی را همراه داشت.
منبع: ایلنا
برچسب ها: سوریه ، دونالد ترامپ
نظرات شما
پیشخوان