تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

انتقاد از سریال تلویزیونی گیله وا

محمدحسن اصغرنیامسئول مرکز بازشناسی نهضت جنگل نوشت: متاسفانه برخی آگاهانه یا ناآگاهانه تاریخ و فرهنگ، هنر، مشاهیر و افتخارات ملی و اسلامی را نشانه رفته‌اند که نمونه‌اش سریال گیله‌وا است.

گیله وا

رویداد۲۴  این مجموعه تلویزیونی اخیراً در شبکه سه به روی آنتن رفته است و متاسفانه علی‌عسگری مسئول صداوسیما، نمایندگان قوای مجریه و قضاییه و مقننه، با بی‌تفاوتی خود بر آنچه می‌گذرد مهر خموشی بر لب، و بدور افکندن بیان و بنان را پیشه ساخته‌اند؛ ولی چشم خود را بر روی حقایق و وقایع بستن و خود را به گنگی زدن دیری نخواهد پایید.

آیا قرار است تاریخ را با ساختن فیلم‌های ارزان و با بکارگیری نویسندگانی کم‌مایه بازسازی کنیم؟ عدم بهره‌مندی از مورخان صاحبنظر و صاحبنظران خردمند و هنرمندان مجرب و کارآزموده به چه معناست؟ آیا نباید برای ساخت فیلم‌های تاریخی و به تصویر کشیدن چهره‌های ملی به مراکز علمی و تخصصی و آرشیو‌ها و مراکز اسنادی و کتب معتبر رجوع کرد؟

بیشتر بخوانید:



«مرکز بازشناسی نهضت جنگل» با داشتن محققان و پژوهشگرانی، چون روبرت واهانیان، فتح‌الله کشاورز، شایسته، پناهی، کیانوش کیانی و ریاست شورای عالی مرکز استاد سید جعفر مهرداد، و مورخان و صاحبنظران عالیقدری، چون دکتر گلشنی و دکتر رواسانی که سالهاست به صورت تخصصی و حرفه‌ای بر روی نهضت انقلابی و مردمی جنگل کار علمی کرده است، در ساخت «گیله‌وا» به هیج وجه مورد مشورت قرار نمی‌گیرند.

غرضم از این نوشتار کوتاه خدمت اعضاء معزز گروه نهضت جنگل این است که عرض کنم تا ما در پیشگاه تاریخ شرمنده و مردود تلقی نگردیم. میرزا کلیه مکاتباتش را با «هوالحق» شروع می‌کرد؛ ما نیز حقگرا باشیم ولو به ظاهر به ضررمان تمام شود؛ بفرموده حضرت امیر علیه‌السلام، قل الحق ولو علی نفسک.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان