تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

خشم مردم گرجستان از اکران فیلمی مستهجن در سینما +عکس

صد‌ها نفر در گرجستان در مقابل سالن‌های سینمایی در تفلیس و باتومی تجمع و تلاش کردند از نمایش فیلمی با موضوع همجنسگرایی و نیز ورود تماشاگران به این سالن جلوگیری کنند.
رویداد۲۴ وزارت کشور گرجستان اعلام کرد که ۲۸ نفر در جریان تجمع جمعه شب در اعتراض به نمایش فیلمی مستهجن در شهر‌های تفلیس و باتومی این کشور که به خشونت کشیده شد، بازداشت شدند.

منابع خبری گرجستان اعلام کردند تجمع جمعه شب هواداران برخی گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی گرجستان در اعتراض به نمایش فیلمی با موضوع همجنسگرایی در سالن‌های سینمایی دو شهر بزرگ تفلیس و باتومی این کشور به خشونت کشیده شد.

صد‌ها نفر از هواداران این گروه‌های سیاسی و اجتماعی گرجستان در مقابل سالن‌های سینمایی در تفلیس و باتومی تجمع و تلاش کردند از نمایش فیلمی با موضوع همجنسگرایی و نیز ورود تماشاگران به این سالن جلوگیری کنند. این فیلم، ساخت مشترک کشور‌های سوئد و گرجستان است.

وزارت کشور گرجستان برای حفظ نظم عمومی، پلیس واکنش سریع را در محل پخش فیلم مستقر کرده و با وجود این که تمام بلیط‌های این فیلم به فروش رسیده بود، تنها ۲۰ نفر توانستند وارد سالن سینما شوند و چندین نفر از تماشاگران نیز به دست معترضان مورد ضرب و جرح قرار گرفته و صدمه دیدند.

کلیسای گرجستان نیز چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای به نمایش این فیلم در روز‌های ۸ الی ۱۰ نوامبر در سالن‌های سینمایی تفلیس و باتومی این کشور اعتراض کرده و آن را مغایر ارزش‌های ملی و دینی مردم گرجستان عنوان کرد.

این در حالی است که سفارت آمریکا در گرجستان در ارتباط با این تجمع اعتراضی، خواستار مراقبت بیشتر شهروندان آمریکایی مقیم این کشور شد.

سفارت آمریکا تجمع کنندگان را به طرح شعار‌های ضد آمریکایی و ضد غربی متهم و اضافه کرد: گروه‌های حاضر در این تجمع اعتراض آمیز، گزارش‌های کذب درباره اقدام آمریکا و کشور‌های غربی برای نمایش این فیلم در گرجستان منتشر کرده اند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان