تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
هشدار کارشناس فناوری اطلاعات به والدین

اگر فرزندانتان برنامه نویسی یاد نگیرند در آینده شغلی نخواهند داشت

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: اگر والدین، آموزش برنامه نویسی در کودکان را جدی نگیرند تا ۱۵ سال آینده شغل مناسبی برای فرزندانشان وجود نخواهد داشت.

ضرورت یادگیری برنامه نویسی

رویداد۲۴   فرخ ابراهیمی نژاد اظهار داشت: باتوجه به سرعت تغییرات در کسب و کار‌های موجود و وابستگی موفقیت مشاغل به ابزار‌های حوزه فناوری اطلاعات در ۱۵ سال آینده بسیاری از شغل‌هایی که امروز وجود دارند از بازار حذف شده و برنامه‌ها یا ماشین‌هایی با کمک هوش‌مصنوعی این مشاغل را انجام خواهند داد.

وی تصریح کرد: تحقیقات ده‌ها موسسه علمی و دانشگاه‌های مطرح دنیا نشان می‌دهد، شغل‌هایی که امروزه پر طرفدار هستند دیگر در آینده وجود نخواهند داشت و ابزار‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف به کمک صاحبان صنایع خواهد آمد. بسیاری از والدین ممکن است تصور کنند که برای حسابدار یا مترجم همیشه کار وجود دارد در حالی که تا ۱۵ سال آینده یک نرم‌افزار با کمک هوش مصنوعی بسیار بهتر از یک انسان این امور را انجام خواهد داد؛ حتی سرعت تغییرات نشان می‌دهد که کار‌های فیزیکی همچون کارگری در کارخانه‌ها و رانندگی به زودی از بین خواهد رفت و به جای آن ماشین‌های خودران و ربات‌های هوشمند جای نیروی انسانی را پر خواهد کرد.
 

بیشتر بخوانید:



این آینده پژوه ادامه داد: ورود ابزار‌های جدید در حوزه کسب و کار به معنای کم شدن مشاغل نیست. بلکه در یک دهه آینده شغل‌ها بسیار بیشتر می‌شود، اما نوع کار‌ها متفاوت خواهد شد. درواقع با رشد اتوماسیون‌های مختلف در تمامی حوزه‌ها حتی کشاورزی و صنعت، شغل‌ها بیشتر به سمت تولید و توسعه این نرم‌افزار‌ها می‌رود.

ابراهیمی نژاد گفت: شکی نیست که بسیاری از خانواده‌های ایرانی اهمیت آموزش برای فرزندانشان را درک می‌کنند و از سنین پایین به دنبال استعدادیابی و آموزش کودکان خود هستند. ولی موضوع مهم این است که آموزش‌ها نباید براساس نیاز امروز جامعه انتخاب شود چراکه ممکن است بسیاری از آموزش‌های امروز در آینده هیچ کمکی به فرزندانشان نکند.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشاغل آینده برپایه برنامه نویسی استوار خواهد شد، افزود: اهمیت آموزش برنامه نویسی باید به درستی برای خانواده‌ها گفته شود. چراکه مشاغل آینده برپایه برنامه نویسی استوار است و به همین دلیل باید آموزش‌های کودکان در ایران را هدفمند کرد.

این کارشناس گفت: اگر والدین از دوران کودکی دغدغه آینده فرزندانشان را دارند و نمی‌دانند که چه نوع آموزشی می‌تواند کودکان آن‌ها را در آینده کمک کند، باید اذعان داشت که یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی می‌تواند مناسب‌ترین آموزش باشد. چراکه برنامه‌نویسی آن‌ها را وارد حوزه‌های پرطرفدار آینده نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ساخت اپلیکیشن و ده‌ها شغل پر درآمد دیگر می‌کند.

ابراهیمی نژاد خاطرنشان کرد: در دنیای آینده بسیاری از شغل‌های امروز وجود نخواهند داشت پس والدین باید بدانند که اگر فرزند خود را برای دنیای امروز آماده می‌کنند و آموزش‌هایی براساس نیاز امروز جامعه برای کودکان خود تدارک می‌بینند، بی شک نمی‌توانند توقع داشته باشند که این آموزش‌ها در آینده به فرزندانشان کمک کند.

به گفته وی، امروزه در کشور‌های پیشرفته، آموزش زبان‌های برنامه نویسی به یکی از آموزش‌های اصلی کودکان و نوجوانان بالای ۱۰ سال تبدیل شده است که این امر گواه اهمیت برنامه نویسی در آینده را دارد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
پیشخوان