تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۸
رضایی کوچی در تشریح جلسه کمیسیون عمران مطرح کرد:

تمهیدات بنیاد مسکن برای اسکان موقت زلزله زدگان آذربایجان شرقی

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بنیاد مسکن در تلاش است تا نهایتا طی سه هفته آینده زلزله زدگان آذربایجان شرقی اسکان موقت داده شوند و از چادر خارج شوند.

تمهیدات بنیاد مسکن برای اسکان موقت زلزله زدگان آذربایجان شرقی

رویداد۲۴ محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: در این جلسه مسئولانی از دستگاههایی چون اورژانس و هلال احمر در کمیسیون عمران حاضر شدند و گزارشی درباره زلزله اخیر در برخی از شهرستانهای آذربایجان شرقی به نمایندگان ارائه کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شرایط پایداری در مناطق زلزله زده حاکم شده است و دستگاههای مختلف هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند تا هر چه سریعتر زلزله زدگان از چادر خارج شده و اسکان موقت شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنیاد مسکن در حال آماده کردن سه هزار واحد اسکان موقت با کانکس و سازه های فلزی برای زلزله زدگان است و قرار است تا سه هفته آینده اسکان موقت برای همه زلزله زدگان انجام شود و آنان از چادر خارج شوند.

رضایی کوچی بیان کرد: همچنین طبق گفتگوهایی که با مسئولان ذیربط صورت گرفته است، پیش بینی می‌شود که تا پایان تابستان سال آینده زلزله زدگان آذربایجان شرقی اسکان کامل داده شوند؛ به این معنا که خانه های آنان نوسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی در کشور هنوز بازسازی نشده است و به شدت آسیب پذیر هستند که ما به بنیاد مسکن تاکید کرده ایم که در بودجه دو سال آینده حتما پیشنهاد بیاورند تا سالی ۵۰۰ هزار واحد روستایی نوسازی و بهسازی شوند تا زلزله در روستاها کمتر به خانه ها آسیب بزند.

منبع: مهر
برچسب ها: بنیاد مسکن ، زلزله
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان