تاریخ انتشار: ۱۸:۳۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
ستاری:

با فرهنگ بچه‌ پولداری کارآفرینی درست نمی‌شود

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با فرهنگ بچه‌ پولداری کارآفرینی درست نمی‌شود. تکیه به منابع زیرزمینی باید به فراموشی سپرده شود و روحیه کارآفرینی و نوآوری متبلور شود.

سورنا ستاری

رویداد۲۴ سورنا ستاری در جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: از زمان آمدنم به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسائل دانش‌بنیان را به صورت ویژه دنبال کردیم.

وی افزود: امروز در کشور موفقیت‌های زیادی در زمینه فناوری و نوآوری از جمله بایوتک، هوافضا، سلول‌های بنیادی و استارتاپ کسب کردیم.

به گفته ستاری، ۴هزار و ۶۰۰ شرکت استارتاپی هم‌اکنون در زمینه و فعالیت‌های مختلف در کشور فعال هستند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ۶ هزار سال از تاریخ دانش در ایران می‌گذرد اما ما تنها ۱۰۰ سال است که فقط به نفت اکتفا کردیم و این موضوع باعث شده که فرهنگ کارآفرینی و نوآوری دیده نشود.

وی با بیان اینکه با فرهنگ بچه‌ پولداری کارآفرینی درست نمی‌شود، تاکید کرد: تکیه به منابع زیرزمینی باید به فراموشی سپرده شود و روحیه کارآفرینی و نوآوری متبلور شود.

ستاری خطاب به اعضای شورای شهر و نقطه نظرات آنان گفت: شما از اختیارات و پتانسل در شورای شهر و شهرداری چندان استفاده نکردید و می‌توان گفت که شهر در دست شما نیست.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: بیش از یک میلیون متر مربع فضای نوآوری در کشور ایجاد شده و حتی در چابهار پارک فوق العاده نوآوری راه‌اندازی کردیم که این موضوع نشان می‌دهد هر چقدر افراد محروم‌تر باشند، نوآوری در آن منطقه بیشتر و انگیزه برای کار افزایش می‌یابد.

به گفته ستاری، سرمایه‌گذاری در بخش نوآوری مهم است و پژوهشی محصول می‌دهد که بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.

مرتضی الویری پس از استماع سخنان معاون رییس جمهور با بیان این که به زودی از ستاری دعوت می‌شود تا در جلسه شورای عالی حضور یافته و در مورد استارت‌آپ سایر شهرها نیز صحبت کند، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در دو مقوله ارتقای بهره وری و هوشمندسازی می‌تواند به شهرداری کمک کند و پیشنهاد می‌شود علاوه بر منطقه دو یک منطقه دیگر به صورت پایلوت انتخاب شود.

در ادامه زهرا نژاد بهرام نیز با بیان این که منطقه ۹ به عنوان منطقه پایلوت همکاری مشترک شناسایی شد و حتی دو ساختمان را برای ایجاد کارخانه‌های نوآوری شناسایی کردیم، گفت: اما مالکیت این ساختمان‌ها در اختیار نهادهای دیگر بود و نتوانستیم در این کارخانه‌ها کاری کنیم و به نظر می‌رسد معاونت علمی باید با سایر دستگاه‌ها وارد مذاکره شود.

منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
1
دولت دزد
نظرات شما
پیشخوان