تاریخ انتشار: ۱۸:۴۸ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸
در کمیسیون اقتصادی اعلام شد:

میزان تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین تنها ۴ درصد خواهد بود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: وزیر صنعت اعلام کرد میزان تورم ناشی از افزایش قیمت بنزین حداکثر ۴ درصد خواهد بود.

کمیسیون اقفتصادی مجلس

رویداد۲۴ سید حسن حسینی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: وزیر صمت، مدیران بانک مرکزی، روسای اتاق بازرگانی و اصناف، رئیس سازمان حمایت، مسئولان وزارت اطلاعات و سازمان تعزیزات در جلسه کمیسیون اقتصاد حضور داشتند.

وی ادامه داد: وزیر صمت در گزارشی اعلام کرد که بازار تحت کنترل است.

حسینی تصریح کرد: علاوه بر این اعلام شد که میزان تورم حداکثر ۴ درصد خواهد بود. ۱.۷ درصد تورم روانی و ۲.۳ درصد تورم مستقیم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان سازمان تعزیرات اعلام کردند که ۳ هزار و ۵۰۰ بازرس سازمان تعزیزات در میدان هستند. علاوه بر این هزار بازرس از اتاق اصناف و اتاق های مختلف در قیمت ها نظارت دارند.

بر اساس اعلام مسئولان، ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی تکیمل است و بسیاری از کالاها در بنادر هستند که امکان حمل و نقل یکباره آنها وجود ندارد و به تدریج به شهرها منتقل خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مسئولان اعلام کردند که پیش بینی های لازم برای اعطا سهمیه به گروههای هدفی که مصرف غیرمتعارف دارند صورت گرفته است و سهمیه لازم برای وانت، اسنپ،  مسافربرها و تاکسی در نظر گرفته شده است.

همچنین وزیر صمت اعلام کرد: از همه اتحادیه ها خواسته شده که قیمت کالاهای اساسی و غیراساسی افزایش نیابد.

وی گفت: مقرر شد قیمت کالاهایی که ارتباط مستقیم با بنزین دارند نیز توسط ستاد تنظیم بازار اعلام شود.

حسینی ادامه داد: بانک مرکزی اعلام کرد: با افزایش قیمت بنزین، هزار تومان قیمت ارز افزایش یافت که در روز دوم ۵۰۰ تومان کاهش یافت و امروز اختلاف قیمت ارز پیش از افزایش قیمت بنزین و پس از افزایش قیمت بنزین به میزان ۵۰۰ تومان است که سیر نزولی خواهد داشت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سازمان تعزیرات اعلام کرد میزان پرونده های گران فروشی  افزایش غیرمتعارفی نداشته و ۲ یا ۳ درصد افزایش یافته که نشان می دهد صنوف قیمت کالاها را افزایش نداده اند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان