تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۹ آبان ۱۳۹۸
مجید نامجو مطلق:

سرمربی تیم ملی هنوز فوتبال ایران را نمی‌شناسد/ برکناری ویلموتس صلاح نیست

پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه ترکیب تیم ملی ایران مقابل عراق و قدرت رهبری مارک ویلموتس در آن مسابقه خوب نبود، گفت: با این حال برکناری ویلموتس به صلاح نیست.

سرمربی تیم ملی هنوز فوتبال ایران را نمی‌شناسد/ برکناری ویلموتس صلاح نیست

رویداد۲۴ مجید نامجو مطلق درباره انتقاداتی که به مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی می‌شود و بعضی از کارشناسان خواستار برکناری او شده‌اند، گفت: فکر نمی کنم برکناری ویلموتس به صلاح باشد. انتقاداتی به وی وارد است. ویلموتس تمرین‌ها را دیرتر شروع کرد و تیم ملی نتوانست شرایط خوبی داشته باشد اما به او حق می دهم که به خاطر مشکلات مالی چنین رفتاری از خود داشته باشد. وقتی دنبال سرمربی خارجی و صاحب نام می رویم باید تمام امکانات را برای او فراهم کنیم. اگر نمی خواهیم این امکانات را فراهم کنیم بهتر است قید سرمربی خارجی را بزنیم. نباید به خاطر دستمزد، بهانه به سرمربی داده شود زیرا این به ضرر فوتبال ما است.

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: این اتفاق خوبی برای فوتبال ما نبود و متاسفانه تاثیر منفی در عملکرد تیم ملی داشت. در ابتدای حضور ویلموتس، تیم نتایج خوبی گرفت اما متاسفانه وقتی ذهنیت سرمربی درگیر مسائل مالی می‌شود شرایط فرق می کند. ترکیب تیم ملی برابر عراق خوب نبود و قدرت رهبری ویلموتس هم در کنار زمین قابل قبول نبود. این اتفاقات هم تاثیر منفی در روند موفقیت تیم ملی گذاشت و ما شاهد شکست تیم ملی کشورمان برابر عراق بودیم.

نامجو مطلق تصریح کرد: در زمان سرمربیگری کارلوس کی روش، او احاطه خوبی به کل مسئولان فوتبال ما داشت و هر چه می‌خواست اتفاق می‌افتاد اما هنوز برای ویلموتس این شرایط به وجود نیامده و امیدوارم او بتواند یک رهبری خوب را در کنار زمین داشته باشد. درست است که ما دو بازی حساس را در برابر بحرین و عراق واگذار کردیم اما باید امیدوار باشیم تا در دور برگشت بتوانیم این دو شکست را با دو پیروزی جبران کنیم.


بیشتر بخوانید:
قراردادهای امنیتی و کدرترین اتاق شیشه‌ای در فدراسیون فوتبال/ چرا قرارداد سرمربی تیم ملی محرمانه است؟


پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در ادامه صحبت هایش در خصوص شروع دوباره لیگ و شرایط استقلال گفت:  استقلال شرایط خوبی دارد و تا قبل از تعطیلی لیگ توانست نتایج خوبی هم بدست بیاورد. آنها در بازیهای پیاپی پیروز شدند و امتیازات خوبی را کسب کردند.

وی تاکید کرد: تعطیلی لیگ به ضرر استقلال تمام شد البته باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا آبی پوشان بعد از تعطیلی هم عملکرد گذشته را دارند یا خیر. خوشحالم که سبک بازی استقلال عوض شده و آنها با همین شیوه توانسته اند نتایج خوبی کسب کنند. بازیکنان شرح وظایف خود را می دانند و توانسته اند به یک وحدت و هماهنگی تیمی دست پیدا کنند.

نامجو مطلق در پاسخ به این پرسش که چه اتفاقی افتاده که آبی پوشان بازیهای متفاوتی را نسبت به ابتدای فصل از خود به نمایش می گذارند؟ گفت: دلیل اصلی این تفاوت را باید از شروع لیگ پیدا کنیم. استقلال دستخوش تغییرات زیادی در کادر فنی و بازیکنان شد و این تیم نیاز به زمان داشت تا بتواند به یک هماهنگی خوب دست پیدا کند. هر چه بازیها رو به جلوتر می رفت شرایط استقلال هم بهتر می شد و یک نکته حساسی که در تیم استقلال بود این بود که آنها با اینکه در ابتدای فصل نتایج خوبی نمی گرفتند اما فوتبال زیبایی به نمایش گذاشتند و این حس را به تماشاگران دادند که استقلال رفته رفته بهتر و بهتر خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در مورد دیدار آبی پوشان برابر نساجی قائمشهر که دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، ادامه داد: همه بازیها سخت است. نساجی اگر چه دچار یک بحران ناخواسته شده اما این دلیل نمی شود که آنها نتوانند نمایش قابل قبولی برابر استقلال داشته باشند. این تیم از هواداران خوبی برخوردار است و مطمئنم  همه شاهد یک بازی خوب از این دو تیم خواهد بود. بازی برای هر تیمی در قائمشهر سخت است خصوصا با داشتن زمین چمن مصنوعی که البته استقلال یک دیدار تدارکاتی را دو روز پیش برابر سرخپوشان پاکدشت در زمین چمن مصنوعی انجام داد تا بتوانند بازی در زمین چمن مصنوعی را تجربه کند اما با شناختی از استقلال دارم معتقدم آبی پوشان می توانند این بازی را هم با پیروزی به پایان برسانند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان