تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۸
حراست دانشگاه تهران:

هنوز آمار کاملی در مورد تعداد دانشجویان دستگیر شده وجود ندارد/ ۹ دانشجو آزاد شده‌اند

رئیس حراست دانشگاه تهران با بیان اینکه تا روز چهارشنبه عصر ۹ دانشجو بازداشت شده آزاد شده‌اند گفت: نسبت به ارقام این دستگیری‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود.

رویداد۲۴ اسماعیل سلیمانی رئیس حراست دانشگاه تهران درباره تعداد دانشجویان دستگیر شده و وضعیت فعلی آن‌ها گفت: هنوز آمار کاملی وجود ندارد، چرا که بعضا افرادی مراجعه می‌کنند اعلام می‌کنند که آشنایانشان دستگیر شده است بعد از بررسی متوجه می‌شویم این اسامی که می‌گویند جزو بازداشتی‌ها نیستند و در خوابگاه بوده‌اند.

وی که با ایلنا گفتگو می‌کرد افزود: تعدادی از دانشجویان هم آزاد شده‌اند، اما به دست آوردن تعداد و آمار دقیق آن‌ها زمان می‌برد.

رئیس حراست دانشگاه تهران درباره شایعات دستگیری تعداد بسیار زیادی از دانشجویان، گفت: امروز هم قرار بود تعدادی از آن‌ها آزاد شوند و ما به همراه خانواده‌های آن‌ها پیگیر کارشان هستیم.

وی با بیان اینکه تا دیروز حدود ۸-۹ نفر از دانشجویان آزاد شده‌اند، تاکید کرد: ما به شدت پیگیر هستیم احتمال می‌دهم در هفته آینده خیلی از آن‌ها تعین تکلیف شوند و البته پیگیری‌های ما فقط مربوط به دانشجویان دانشگاه تهران است و در مورد دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها اطلاعات دقیق را حراست و معاونت حقوقی وزارت علوم دارند.

سلیمانی تصریح کرد: در حال حاضر آمار دقیقی به ما هم داده نمی‌شود و ما نمی‌دانیم ضابط دانشجو چه کسی بوده و کجا دستگیر شده است؛ خیلی از آن‌هایی که دستگیر شده‌اند ممکن است که بازداشت باشند و هنوز به مرحله بازپرسی و دادسرا نرسیده باشند.

وی ادامه داد: در این دوره تعداد دانشجویان دستگیر شده کم بوده است، چرا که چندین دانشگاه بیشتر درگیر نبودند؛ در دانشگاه‌های شهرستان‌ها که بازداشتی نداشتیم و فقط در دانشگاه تهران و علامه دستگیری‌هایی بوده که نسبت به ارقام این دستگیری‌ها بزرگ‌نمایی می‌شود، ضمن اینکه بسیار از آن‌ها نیز در حال آزادشدن هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان