تاریخ انتشار: ۲۱:۴۸ - ۰۳ آذر ۱۳۹۸

احیا ۵۰ کارخانه ورشکسته در کشور وبازگشت آن ها به مدار تولید

مدیرکل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه از احیای ۵۰ کارخانه اطلاع رسانی کرد که به خاطر عواملی در سال‌های گذشته دچار بحران مالی و تعطیلی شده بودند.

احیا ۵۰ کارخانه ورشکسته در کشور وبازگشت آن ها به مدار تولیدرویداد۲۴ «نعمت الله حاجعلی» روز یکشنبه در حاشیه همایش تجلیل از مدیران بسیجی حوزه صنایع شهرستان ساوه در شرکت کاوه به ایرنا گفت: فعالیت تولیدی مجدد در این کارخانه ها سبب شد که در مجموع حدود ۶ هزار کارگر که پیشتر شغل خود را از دست داده بودند،‌ به کار بازگردند.

وی گفت: راهبرد اصلی معاونت تصفیه قوه قضاییه و دیوان عالی کشور این است که واحدهای مشکل دار را با اتخاذ راهبردهایی از جمله حفظ ارزش اموال و واگذاری به افراد توانا و کاردان، احیا کنیم.

وی با بیان اینکه اکنون تعداد زیادی پرونده در خصوص ورشکستگی کارخانه های تولیدی از سراسر کشور در دست بررسی قرار دارد،‌ افزود: غیر از پرونده هایی که متعلق به اشخاص حقیقی است، در مورد پرونده های حقوقی که منافع ملی،‌ اشتغال و اقتصاد مقاومتی در آنها مطرح است به صورت جدی بررسی و برای بازگشت آنها به چرخه تولید تلاش می‌شود.

حاجعلی گفت: تاکنون براساس سیاست‌های در دستور کار، کارخانه ای را به خاطر ورشکستگی تعطیل نشده و از میان ۵۰ کارخانه ای که دوباره به چرخه حیات تولیدی برگشتند،‌ واحدهای زیادی مانند یک کارخانه در آذربایجان شرقی یا شرکت آلومینیوم پارس در ساوه به گونه ای عملکرد تولید و اشتغال داشته اند که در زمره واحدهای نمونه و موفق کشور جای گرفته اند.

وی در پاسخ به این سئوال که اکنون چه تعداد پرونده مربوط به کارخانه های ورشکسته و دارای مشکل در معاونت تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضاییه در دست بررسی است،‌ افزود: در این خصوص نمی توان آمار دقیقی داد اما حدود ۶ شعبه در خصوص رفع مشکلات واحدهایی که اعلام ورشکستگی کرده اند در حال فعالیت هستند.

شهرستان ۲۹۰ هزار نفری ساوه به دلیل داشتن حدود ۵۵۰ کارخانه صنعتی و اشتغال افزون بر ۴۵ هزار نفر از مراکز تولیدی کشور محسوب می شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان