تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

آلودگی هوا همچنان در چهار کلانشهر کشور ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر کشور از ورود سامانه بارشی جدید طی عصر فردا خبر داد.
هواشناسی
رویداد۲۴ صادق ضیائیان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی از امروز تا فردا (۵ و ۶ آذر) جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم است. از این رو با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا طی امروز و فردا به تدریج غلظت آلاینده‌های جوی در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت کشور به ویژه تهران، اصفهان، کرج و اراک افزایش می‌یابد. مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: امروز برای شمال و مرکز خلیج فارس و قسمت‌های جنوبی خوزستان بارش پراکنده با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه از بعد از ظهر فردا (۶ آذر) با توجه به ورود سامانه جدید بارشی در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، بارش باران و برف آغاز می‌شود تصریح کرد: روز پنجشنبه (۷ آذر) نیز بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت و فعالیت این سامانه به شکل رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف خواهد بود. همچنین بارش، استان‌های واقع در جنوب غرب و مناطقی از جنوب کشور را نیز فرا می‌گیرد.

به گفته ضیائیان، روز جمعه (۹ آذر) برای نیمه غربی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و روز شنبه (۹ آذر) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار خواهیم داشت.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران فردا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (۷ آذر) نیز نیمه ابری همراه با غبار صبحگاهی، گاهی افزایش ابر و بارش پراکنده و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان