تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

تدبیر برای احداث آرامستان جدید پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تهران گفت: با توجه به اتمام ظرفیت سازمان بهشت زهرا، سناریوری‌های برای احداث آرامستان جدید در پایتخت در دست بررسی است که یکی از آن‌ها احداث آرامستان در ۲ نقطه از شهر تهران است.
 آرامستان جدید پایتخت
رویداد۲۴  زهرا صدراعظم نوری با اشاره به رویکرد سازمان بهشت زهرا (س) در دوره جدید اظهار کرد: طرح‌های خوبی در این زمینه انجام شده که از آن جمله می‌توان طرح "مباشر" اشاره کرد که در این طرح فردی به راهنما و مباشر از بدو ورود خانواده داغ‌دیده به بهشت زهرا (س) آن‌ها را همراهی می‌کند.

به گفته نوری، هدف از طرح مباشر "مشاوره، راهنمایی و همراهی جهت تسهیل در انجام تمامی امور اداری و اجرایی مرتبط با متوفی، هماهنگی‌های لازم برای انجام مراسم و تشریفات آئینی متوفی، ایجاد آرامش خاطر و کاهش دغدغه خانواده‌های داغدیده، همراهی خاص با خانواده‌های دارای بضاعت مالی کمتر و کمک در جهت انجام مراحل مختلف با حداقل هزینه ممکن، نظارت و تهیه گزارش از عملکرد عوامل اجرایی و خدماتی مرتبط با متوفی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ممانعت از فعالیت افراد سودجو و افزایش رفاه و رضایتمندی مراجعان" است.

وی تصریح کرد: رویکرد خدمت‌رسانی در سازمان بهشت زهرا (س) در این دوره بر اساس شهروند محوری است و به معنای واقعی حرمت و کرامت شهروندانی که برای تشیع اموات به بهشت زهرا مراجعه می‌کنند، رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:
پدیده ای نو در بهشت زهرا(س)!/ فاتحه خوانی مجازی با ماهی ۵ میلیون تومان درآمد
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت احداث آرامنستان جدید در تهران اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌سازی که در توسعه بهشت زهرا (س) انجام شده است اقداماتی در راستای دفن اموات انجام شده، اما به هر تقدیر باید تمهیدات لازم برای احداث آرامستان جدید در تهران پیش‌بینی شود که در همین زمینه در دوره پنجم از شورای شهر تهران جلساتی در کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با مدیریت سازمان بهشت زهرا در خصوص موضوع اشاره شده برگزار شده است.

صدراعظم نوری ادامه داد: تهیه مطالعات لازم در خصوص احداث آرامستان جدید و همچنین امکان سنجی بر اساس موقعیت جغرافیایی مورد توجه قرار دارد که در این زمینه مشاورانی برای طرح در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است در ۴ نقطه از شهر تهران ۴ آرامستان احداث شود یا خیر، گفت: برنامه‌ای برای احداث آرامستان در ۴ نقطه نداریم، اما احتمال احداث آرامستان در دو نطقه از تهران وجود دارد که البته این موضوع هم اکنون در درست بررسی و رسیدگی قرار دارد.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بهشت زهرا
نظرات شما
پیشخوان