تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

تعطیلی دوباره مدارس اصفهان

غلظت آلاینده های هوا برای دومین روز متوالی باعث تعطیلی مدارس سه دوره تحصیلی شهر اصفهان در روز چهارشنبه ۶ آذر ماه شد.

تعطیلی دوباره مدارس اصفهانرویداد۲۴ رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارکرد: مدارس شهر‌های زرین شهر، مبارکه، فولادشهر، شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، نجف آباد، باغبهادران، فلاورجان، پیربکران و شهرسجزی نیز در روز چهارشنبه تعطیل است.

رحمت الله ممیز گفت: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان کلاس‌های جبرانی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان برگزار خواهد کرد.

وی به دانش آموزان توصیه کرد در روز‌هایی که مدارس به خاطر آلودگی هوا تعطیل شده در منزل بمانند و ادامه داد: هدف از تعطیلی مدارس این است که دانش آموزان در معرض آلودگی هوا قرار نگیرند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان جزو گروه‌های حساس هستند که تاثیرات مخرب آلودگی هوا بر سلامت آن‌ها بیشتر است بنابراین در شرایط آلودگی هوا بهتر است از منزل خارج نشوند.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی استان این هفته به دلیل استمرار سکون و پایداری هوا شرایط برای انباشت آلاینده‌ها و تشدید آلودگی فراهم بود. همچنین طی روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه ۶ و ۷ آذر ماه آلودگی و ماندگاری آلاینده‌های هوا از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

روند افزایشی غلظت آلاینده در شهر اصفهان و شهر‌های صنعتی استان از روز جمعه گذشته شروع شده و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا باتوجه به استمرار و ماندگاری آلاینده‌ها در منطقه و قرار گرفتن شاخص کیفی هوا در وضعیت ناسالم، بر اساس آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک تصمیم به تعطیلی مراکز پیش دبستانی و تمام مقاطع تحصیلی در شهر‌های اصفهان و چند شهر صنعتی گرفت.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا ، اصفهان
نظرات شما
پیشخوان