تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۰۵ آذر ۱۳۹۸

ترکیه: به عملیات «چشمه صلح» تا دسترسی به هدف ها ادامه می‌دهیم

شورای امنیت ملی ترکیه روز سه‌شنبه اظهار داشت که این کشور به عملیات چشمه صلح در شمال سوریه تا تحقق اهدافش ادامه خواهد داد.

ترکیه: به عملیات «چشمه صلح» تا دسترسی به هدف ها ادامه می‌دهیمرویداد۲۴ شورای امنیت ملی ترکیه روز سه‌شنبه تاکید کرد که این کشور به عملیات «چشمه صلح» در شمال سوریه تا رسیدن به اهدافش ادامه خواهد داد و تمامی اقدامات برای جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان در چارچوب عملیات چشمه صلح اتخاذ شده است.

به گزارش تی‌آر‌تی، شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرد: «کشور ما که از مبارزه با تروریسم فرار نمی‌کند با قدرت به مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.»

شورای امنیت ملی ترکیه اضافه کرد که این کشور از طرف‌های توافق ایجاد منطقه امن در شمال سوریه منتظر اجرای پاکسازی این منطقه از تروریست‌ها در سریعترین زمان ممکن است که این موضوع شامل تل رفعت و منبج نیز می‌شود.

شورای امنیت ملی ترکیه از جامعه بین‌الملل درخواست کرد تا از آنکارا در تامین بازگشت داوطلبانه و امن سوری‌ها به کشورشان بدون هرگونه تبعیض نژادی و مذهبی حمایت کند.

ترکیه هفدهم مهرماه دست به یک اقدام نظامی جدید در خاک سوریه زد و این بار در عملیات موسوم به چشمه صلح حملات به مناطق تحت کنترل گروه‌های کُرد سوری را در دستور کار قرار داد.

به دنبال این اقدام نظامی، ترکیه با محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد و با گذشت چندین روز از آغاز این عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه، آنکارا به صورت جداگانه با واشنگتن و مسکو برای توقف این عملیات دو توافق کرد؛ توافق‌هایی که وجه مشترک آنها دور شدن ی‌پ‌گ از مرز ترکیه بوده است.

طبق توافق ۲۲ اکتبر گذشته (۳۰ مهر) «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در شهر سوچی روسیه باید شبه‌نظامیان کُرد سوریه تا عمق ۳۰ کیلومتری در شمال سوریه عقب‌نشینی کنند و مقرر شد تا دو کشور گشت‌زنی مشترک در این منطقه داشته باشند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترکیه ، عملیات نظامی
نظرات شما
پیشخوان