تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان دیدار کرد

وزیر امور خارجه در ادامه تلاش‌های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره کننده این گروه دیدار و گفتگو کرد.
مذاکره ایران و طالبان
رویداد۲۴ در ادامه دیدار‌های مسئولین و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رییس جمهوری، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیت‌های موثر در افغانستان، محمدجواد ظریف و با ملابرادر و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در تهران دیدار کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل‌گیری و تقویت گفتگو‌های بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیرو‌های موثر سیاسی تاکید کرد.

ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی خبر داد.

این دیدار در راستای تلاش‌های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهمترین هدف آن ترغیب طرف‌های افغان به گفتگو‌های بین الافغانی، تشویق به یافتن راه حل مسائل از طریق گفتگو، حمایت از تمام نیرو‌های افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیرو‌های خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیرو‌های خارجی اعلام شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم نقش آفرینی گروه‌های افغانستانی با مشارکت و محوریت دولت این کشور برای گفتگو و حل مشکلات افغانستان و تامین امنیت تاکید کرده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان