تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

گردو تکانی‌ در همدان 8 قربانی گرفت

رییس اورژانس بیمارستان همدان اعلام کرد: امسال ۱۰۲ مورد سقوط از درخت گردو در استان همدان گزارش شده است و ۸ نفر بر اثر گردوتکانی در همدان و تویسرکان فوت کردند.

گردو تکانی‌

رویداد۲۴ حبیب معصومی در خصوص سقوط از ارتفاع و درخت گردو در شهرستان تویسرکان اظهار داشت: بخشی از اقتصاد شهرستان تویسرکان به باغداری گردو مربوط است که از ۲۵ شهریور تا ۲۵ مهر به دلیل بالا بودن تعداد سقوط از درخت گردو به مدت یک ماه یک‌کد اورژانس به کدهای شهرستان تویسرکان افزوده شد.

وی با بیان اینکه افزایش کد اورژانس به معنای افزایش اعزام آمبولانس به این شهرستان است، گفت: در شهرستان تویسرکان طی هر شیفت ۲ آمبولانس به استعداد ۴ نفر فعال است اما به علت افزایش سقوط از درخت گردو طی مدت عنوان شده ۳ امبولانس فعال بود.


بیشتر بخوانید: اخبار سلامت/ هفت خاصیت بی نظیر گردو


وی با بیان اینکه در فصل گردوتکانی روزی ۳ یا ۴ سقوط از درخت گردو در این شهرستان گزارش می شد، گفت: ۱۰۲ نفر طی مدت ۲۵ شهریور تا ۲۵ مهرماه از درخت گردو سقوط کرده اند که ۶ فوتی در تویسرکان و ۲ فوتی در همدان برجای گذاشته است.

معصومی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد هم درخت گردو دارد اما واحد اورژانس این شهرستان مستقل است و آماری از این شهرستان در دسترس نیست، گفت: در حال حاضر مجموع سقوط صورت گرفته و فوتی های ثبت شده مربوط به ۸ شهرستان استان همدان است و امار شهرستان اسدآباد را شامل نمی شود.

وی همچنین عنوان کرد: با بهره‌گیری از موضوع پایان‌نامه‌ یکی از دانشجویان ضمن طراحی کمربندی به منظور کاهش آسیب به گردوکاران این محصول؛ می‌توان به مرحله تولید رسید و کاهش سقوط‌ها را موجب شد.

رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه امسال سرما و برف زودرس را در آبان‌ماه شاهد بودیم و موضوع مسمومیت با منواکسید کربن مطرح است، گفت: پیشگیری از این اتفاق نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است.

وی تیوپ‌سواری بدون کنترل و برخورد با موانع را از مشکلات کنونی دانست و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌ها را مهم عنوان کرد و گفت: تیوپ سواری امسال مصدوم نداشته اما توصیه جدی می شود که سمت این حرکات و تفریحات خطرناک نروند.

گردو تکانی‌ در همدان 8 قربانی گرفت

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان